۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
معامله‌گری سهام در بورس با عجله آغاز شد| بی‌عدالتی و بی‌تدبیری دولت
رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان:

معامله‌گری سهام در بورس با عجله آغاز شد| بی‌عدالتی و بی‌تدبیری دولت

لرستان- امینی خواه، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان گفت: دولت زمان مناسبی برای شروع معامله‌گری در بورس انتخاب نکرد و در واقع این کار با عجله انجام شد.

حسین امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، علت روند کاهشی ارزش سهام عدالت را نوسانات بازار دانست و اظهار داشت: اخیرا شایعاتی در بین مردم رواج پیدا کرده که اگر سهام خود را تا پایان دولت نفروشند ممکن است متضرر شوند که این کذب محض است.

وی افزود: چرا با وجود اینکه ارزش سهام عدالت همه سهامداران در کشور برابر بوده ولی زمانی که سهام عدالت برای معامله‌گری روی تابلوی بورس نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باز شد با قیمت‌های متفاوتی این کار انجام گرفت.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ارزش هر سهم شرکت سهام عدالت خراسان جنوبی بالای ۲۰۰ هزار تومان است ولی سهم استان همجوار آن حتی گاهی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که این یک نوع بی‌عدالتی و بی تدبیری است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان ذی ربط و برخی دستگاه‌ها عادلانه رفتار نکردند و دولت هر طور می‌خواهد مدیریت می‌کند وگرنه چرا نماد معاملاتی استانی ما (وسلرستا) باید زیر ۱۰۰ تومان آزاد شود ولی خراسان جنوبی با ۲۳۰ تومان، مرکزی با ۱۳۰ تومان و استان دیگری با ۱۸۰ تومان آزاد شود.

امینی خواه با بیان اینکه در آزادسازی عجله کردند، تصریح کرد: طبق قانون اگر بخواهیم عدالت را رعایت کنیم باید همه استانها در یک روز بر روی تابلو بروند و در روز دوم به بعد بستگی به مدیریت استان ها دارد، اگر مدیریتی قوی و برنامه‌ریزی داشته باشند سهام آن شرکت در کشور رقابتی می‌شود.

وی بیان کرد: ارزش سهام براساس عملکرد مدیریتی بالا می‌رود ولی ما الان حتی این اجازه را نداریم که نیم سهم بفروشیم و به جای آن سهم جدیدی را خریداری کنیم چون هیچ کدام به لحاظ قانونی در اختیار مدیران نیست که ما بتوانیم از این بحران خارج شویم.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان گفت: با توجه به اینکه بورس حباب زیادی داشت زمان مناسبی برای شروع معامله‌گری در آن نبود؛ شاید اگر با دستور رهبری نبود سهام با چهار سال تأخیر آزاد سازی می‌شد که البته آزادسازی با معامله‌گری متفاوت است و با تعجیل، معامله گری سهام در بورس شروع شد.

وی ادامه داد: این عجله برای معامله‌گری در حالی بود که با وجود حباب بورس، اصلاح قیمت‌ها انجام نشده و زیرساخت‌ها فراهم نشده بود همچنین فرهنگ و آگاهی مردم نسبت به بورس هنوز به مرحله بلوغ نرسیده بود ضمن اینکه فرصت بالا بردن آگاهی و فرهنگ سهامداری هم ایجاد نشد.

کد خبر: ۶۶٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha