۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان
مدیربخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت عنوان کرد

ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان

خطاطی، مدیربخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان را دارد.

به گزارش بازار، محمدرضا خطاطی، افزود: براساس آخرین گزارش‌های مراجع بین المللی، کشورما در فهرست پرداخت کنندگان یارانه انرژی، با اختلاف زیاد نسبت به دومین کشور، درصدر قرار دارد.

خطاطی گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده در ترازنامه منابع هیدروکربوری کشور در سال ۹۶، ایران سالانه ۵۱ و ۲ دهم میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از یارانه انرژی، در بخش صنعت پرداخت می‌شود، افزود: ۳۴ درصد این یارانه، در حوزه نیروگاهی پرداخت می‌شود.

خطاطی گفت: حوزه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، و صنایع انرژی بر، مانند سیمان و فولاد، بیشترین سهم یارانه انرژی را دریافت می‌کنند و بخش خانگی، تجاری و حمل ونقل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، با تاکید براینکه باید از اتلاف منابع انرژی جلوگیری کنیم، گفت: درهمین راستا، اقدام‌های اساسی درحال انجام است.

خطاطی گفت: ۱۰ طرح در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت در نیروگاه ها، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و صنایع سیمان و آهن تدوین شده و برای بررسی و تصویب به شورای اقتصاد ارائه شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری هم، طرح‌هایی ارائه شده که می‌توان به طرح توسعه حمل ونقل ریلی، حذف خودروهای فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بهبود شرایط اتوبوس‌ها و دربخش خانگی، استفاده از بخاری‌هایی با بازده بیشتر و هوشمند کردن موتورخانه‌ها در واحدهای مسکونی اشاره کرد.

مدیر بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، گفت: اتلاف انرژی در ایران، بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی است و جلوگیری از این امر ضروری است.

کد خبر: ۶۶٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha