۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
بدترین وضعیت اقتصادی تاریخ آمریکا را شاهدیم| حوادث کنگره ترامپ را از مدار قدرت خارج کرد
نظریه پرداز آمریکایی در گفتگو با بازار:

بدترین وضعیت اقتصادی تاریخ آمریکا را شاهدیم| حوادث کنگره ترامپ را از مدار قدرت خارج کرد

«استفن لندمن» معتقد است حوادث کنگره آمریکا باعث خروج ترامپ از مدار قدرت آمریکا در آینده شد.

بازار؛ گروه بین الملل: بالاخره پس از یک پروسه طولانی و بسیار نادر در عرصه سیاسی آمریکا در نهایت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تایید رسید.

متحدان ترامپ در کنگره در جریان نشستی مشترک در ششم ژانویه آخرین تلاش‌های خودشان را برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به کار بستند. با این حال، تقلای آنها تنها موجب طولانی شدن فرایند بررسی آرای الکترال شد و در اصل موضوع که تایید ریاست جمهوری بایدن بود، خللی وارد نکرد.

با اعلام کنگره بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای ترامپ توانست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود. او در بیستم ژانویه سوگند ریاست جمهوری می خورد.

قبل از برگزاری نشست کنگره جهت تایید ریاست جمهوری بایدن، عده ای از مردم با ورود به ساختمان کنگره باعث ایجاد آشوب شده و با نیروهای امنیتی کنگره درگیر شدند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از تشدید خشونت‌ها در کنگره آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: من از همه در کنگره آمریکا می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند. خشونت نه! به یاد داشته باشید، ما حزب نظم و قانون هستیم. به قانون و مردان و زنان بزرگ آبی‌پوش ما (نیروهای پلیس) احترام بگذارید. متشکرم.

«استفن لندمن» نظریه پرداز آمریکایی در خصوص حوادث کنگره آمریکا به خبرنگار بازار گفت: شب گذشته در واشنگتن، حداقل نیمی از جمهوری خواهان کنگره با عدم حمایت از ترامپ تسلیم دموکراتها شدند.

وی افزود: اکنون پس از تأیید مجوز بایدن/ هریس توسط کنگره، اطمینان از سوگند و ورود آنها به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه، رسمی است. در پاسخ، ترامپ گفت که انتقال قدرت را به چالش نمی کشد. دموکراتها در انتخابات دور دوم سنای جورجیا پیروز شدند بنابراین آنها کنگره و کاخ سفید را کنترل خواهند کرد. آنها با حمایت قوی رسانه ای توانسته اند و جمهوری خواهان حداقل تا ۲ سال آینده تا انتخابات دیگر کنگره بسیار ضعیف شده اند.

وی افزود: از سال گذشته، ایالات متحده آمریکا با رکود اقتصادی مواجه شده و این رکود ناشی از قرنطینه و سیاست های مربوط به آن است که به احتمال زیاد طولانی تر خواهد شد. این بدترین شرایط بحران اقتصادی در تاریخ ایالات متحده بوده و اتصالی بی سابقه بین رکورد بالای قیمت سهام و بیکاری بی سابقه در ایالات متحده آمریکا، ناامنی غذایی، گرسنگی و محرومیت کلی وجود دارد.

نظریه پرداز آمریکایی در ادامه گفت: همه اتفاقات به عنوان بخشی از یک تنظیم مجدد بزرگ شیطانی برای تبدیل ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها به جوامع حاکم رعیت برنامه ریزی شده بود. به نظر می رسد ترامپ به عنوان مانعی برای آنچه نیروهای تاریک در ذهن دارند تلقی می شود بنابراین او مجبور به رفتن است.

وی افزود: آنچه ممکن است خشونت کپیتال هیل باشد به نظر می رسد کودتا در دوران ترامپ باشد تا وی رئیس جمهور یک دوره ای باشد. بسیاری از رسانه ها و دموکراتها ترامپ را عامل خشونت در کپیتال هیل می دانند و چند تن از نمایندگان خواستار استیضاح و برکناری وی شده اند. بر این اساس دموکراتها و مخالفان ترامپ حوادث کنگره را به نام ترامپ تمام کردند تا وی کلاً از دایره قدرت خارج شود.

کد خبر: ۶۶٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha