۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کُندی روند نصب کنتورهای هوشمند با افزایش قیمت
قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد

کُندی روند نصب کنتورهای هوشمند با افزایش قیمت

حاج رسولی‌ها، قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران از کُند شدن روند نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های کشاورزی به علت افزایش قیمت این کالا خبر داد.

به گزارش بازار، محمد حاج رسولی‌ها قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه نصب این کنتورها سبب جلوگیری از اضافه برداشت‌ها از چاه‌های مجاز در بخش کشاورزی می‌شود افزود: با افزایش قیمت فولاد و تجهیزات تشکیل دهنده کنتور، قیمت این کالا تا ۲۰ میلیون افزایش یافته که این موضوع روند نصب کنتورها را کُند کرده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت کنتور سبب استقبال نکردنِ کشاورزان از کنتورهای حجمی شده است گفت: از ۴۴۰ هزار چاه کشاورزی تاکنون فقط ۸۵ هزار چاه به کنتور مجهز شده است.

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: براساس قانون، باید برداشت از چاه‌های مجاز براساس پروانه صادر شده انجام شود این درحالی است که طبق آمار برداری‌های انجام شده هم اکنون ۳/۵ تا ۴ میلیون متر مکعب اضافه برداشت از چاه‌های مجاز وجود دارد.

حاج رسولی‌ها افزود: نصب کنتور هوشمند باید در همه چاه‌ها انجام شود، زیرا نصب نکردن در برخی سبب اعتراض کشاورزان قانونمند می‌شود بنابراین برای اجرای کامل این طرح باید تشکل‌هایی با حضور کشاورزان تشکیل شود.

کد خبر: ۶۶٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha