۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
اخذ مالیات از صادرات مواد خام به تقویت تولید داخلی منتهی می شود
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ کشور:

اخذ مالیات از صادرات مواد خام به تقویت تولید داخلی منتهی می شود

سنگدوینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس، جلوگیری از خام‌فروشی و حمایت از تولید داخلی را ازجمله علل اخذ مالیات از درآمدهای‌های حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی،  عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس، با اشاره به مصوبه کمیسیون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی براینکه درآمدهای‌های حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام پتروشیمی، نفت و گاز مشمول مالیات می‌شوند، گفت: این مهم با هدف جلوگیری از خام فروشی و حمایت از تولید داخلی مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم دریافت مالیات از صادارت مواد خام و نیمه خام به معنای حمایت از نیروی انسانی و تولیدات خارجی است، افزود: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از حذف معافیت مالیات بر درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام به دست می‌آید.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش وابستگی به نفت و توسعه صنایع پایین دستی دو هدف مهم کمیسیون تلفیق به شمار می‌آیند، ادامه داد: اگرچه دولت فروش ۲ میلیون و  ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز را در لایحه پیش‌بینی کرده بود اما کمیسیون تلفیق سقف صادرات را با هدف کاهش وابستگی به نفت یک و نیم میلیون بشکه تعیین کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: به نظر می‌رسد؛ فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز برای سال آینده به لحاظ عملیاتی، سیاسی و محاسبات اقتصادی غیرواقعی و دست نیافتنی است به همین دلیل کمیسیون تلفیق با آن مخالفت کرد. /

کد خبر: ۶۶٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha