۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور باید احداث شود؛ لزوم تغییر رویکرد بانک مرکزی در ارائه تسهیلات مسکن
نیکزاد:

سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور باید احداث شود؛ لزوم تغییر رویکرد بانک مرکزی در ارائه تسهیلات مسکن

اردبیل - نیکزاد، نائب رئیس مجلس گفت: سالانه یک میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی باید در کشور احداث شود که ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی در هر سال ساخته می‌شود.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تأمین تسهیلات برای ساخت مسکن محرومان و نیز بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است که امید می‌رود خروجی‌های اساسی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به این که سالانه یک میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی باید در کشور احداث شود، بیان کرد: ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی در هر سال ساخته می‌شود و حمایت‌های لازم برای خانه‌دار کردن افراد بدون خانه در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس تصریح کرد: ارائه تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی به میزان ۲۰۰ میلیون تومان می‌تواند در تسریع احداث مساکن نتایج خوبی به دنبال داشته باشد و در این زمینه سبب رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه شود.

نیکزاد ادامه داد: انتظار می‌رود رویکرد بانک مرکزی نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن تغییر یابد تا بتوان در توسعه بخش مسکن گام‌های اساسی برداشت و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کرد که این مهم نیازمند همکاری همه‌جانبه است.

وی اظهار کرد: مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم برای ادامه زندگی است که به همین منظور باید تمام سعی و تلاش خود را برای خانه‌دار کردن مردم انجام دهیم و با در نظر گرفتن شرایط مالی و اقتصادی آنان واحدهای مسکونی را در اختیار آنان قرار دهیم و تسهیلات را هم مرتبط‌سازی کنیم.

کد خبر: ۶۶٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha