۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
عوارض ۴۰۰ هزار تومانی خروج از کشور در سال آینده
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس عنوان کرد

عوارض ۴۰۰ هزار تومانی خروج از کشور در سال آینده

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از مصوبه این کمیسیون برای تعیین عوارض ۴۰۰ هزار تومانی خروج از کشور برای مسافران در سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به آخرین مصوبات این کمیسیون گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق فعالیت‌های مربوط به انتشارات و کمک درسی و فعالیت‌های هنری از قبیل بازیگری در سال آینده صرفا تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و در ازای درآمد بیشتر حسب مورد به نرخ ماده (۱۰۵) یا ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شوند.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق وزارتخانه‌های نفت و کشور موظف به احداث جایگاه‌های ایمن و زیرساخت استفاده قانونمند از سوخت گاز مایع (LPG) در ناوگان حمل و نقل با اولویت ناوگان عمومی و حمل بار به کمک بخش‌های خصوصی و عمومی تا سقف مجموع ۲ میلیون تُن در سال شدند. همچنین وزارتخانه‌های مذکور از طریق شرکت‌های تابعه مجاز به خرید گاز مایع از کشورهای دیگر و یا تهاتر آن با بنزین و گازوئیل از شرکت ملی نفت ایران و یا سایر شرکت‌های تابعه وزارت نفت هستند و معادل وزنی گاز مایع خریداری یا تهاتر شده از منابع فوق الذکر، نفت گاز یا بنزین صادر کرده و تمام عواید حاصل از آن را به حساب شرکت تابعه ذی‌ربط آن وزارتخانه واریز می‌کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق و به منظور حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری در شهرک‌های کشاورزی در سال آینده، تعرفه آب مصرفی واحدهای مستقر در این شهرک‌ها به نرخ مصوب فعالیت‌های کشاورزی محاسبه می‌شود و این شهرک‌ها و واحدهای مستقر در آنها از پرداخت حق النظاره ماده ۳۳ قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ۱۳۶۶ معاف خواهند شد.

زارع یادآور شد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌تواند با استفاده از وجوه ارزی حاصل از دعاوی مطروحه پذیرفته شده خود در محاکم بین‌المللی، نسبت به تسویه دیون و تامین تجهیزات این وزارتخانه تا سقف ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

وی همچنین اضافه کرد: به قوه قضاییه اجازه داده شد تا نسبت به فروش اموال و املاک مازاد و فرسوده خود تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال اقدام و پس از واریز آن به خزانه، درآمد حاصل از فروش را صرف خرید، احداث، تکمیل و تجهیز ساختمان‌های این قوه کند.

به گفته زارع، عوارض هوایی خروج از کشور برای مسافران در سال آینده هم ۴۰۰ هزار تومان تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: دولت در سال آینده موظف به تخصیص ۲ میلیون تُن قیر نفت خام خارج از بورس به قیمت فوب خلیج فارس برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و روکش آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی بزرگراه‌ها شد. براین اساس ۲۰ درصد از این میزان قیر به منظور آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و روکش آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی بزرگراه‌ها و شهرک‌های صنعتی، عشایری و معابر محلات در  اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ۱۷ درصد برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و اجرای پروژه‌های مشارکتی با نهادهای محلی و دهیاری به سازمان دهیاری‌ها، ۱۶ درصد برای مصرف پایگاه‌ها و پاسگاه‌ها و راه‌های بین مزارع به بسیج سازندگی سپاه، ۱۵ درصد برای نوسازی مدارس و دانشگاه ها و دانشگاه فرهنگیان و ۴ درصد برای بیابان زدایی و انجام عملیات خاک پوشی (مالش پاشی) تخصیص خواهد یافت.

زارع خاطرنشان کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات و مقابله با پدیده زمین خواری و ساخت و سازهای خلاف هم کلیه استانداری‌ها موظف شدند تا با فعال کردن کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در کلیه فرمانداری‌ها، ضمن برخورد فعال با ساخت و سازهای خلاف در خارج از محدوده و حریم شهرها، کلیه جرائم تخلفات ساختمانی را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند و درآمد حاصله هم تا سقف ۸ هزار میلیارد ریال جهت تهیه طرح‌های هادی با بازنگری و اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاها اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم آباده در مجلس همچنین گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق تعرفه واگذاری و تعویض پلاک خودرو برای خودروهای با قیمت تا ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ هزار تومان و برای خودروهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان هم ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد که صددرصد مابه‌التفاوت درآمد حاصله به نیروی انتظامی اختصاص می‌یابد، همچنین تعیین قیمت خودرو برمبنای فهرست بهای اعلامی سازمان امور مالیاتی است.

کد خبر: ۶۶٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha