۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کاربرد انواع شیشه در زیباسازی ساختمان

کاربرد انواع شیشه در زیباسازی ساختمان

شیشه ها از گذشته تا به الان در رنگ های مختلف تولید می شوند و برای ساخت انواع درب و پنجره، ظرف، آینه و... مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته بیشتر پنجره های قدیمی از شیشه هایی با رنگ های مختلف زرد، سبز، آبی، و... ساخته می شد که فضایی زیبا و آرامش بخشی را ایجاد می کرد.

به گزارش بازار، شیشه ها یک متریال بسیار کاربردی هستند که از گذشته تا به الان در ساخت انواع محصولات شیشه ای مانند ظروف شیشه ای، درب و پنجره شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، اتاقک شیشه ای پشت بام، حمام شیشه ای و... به کاربرده می شود. به دلیل استقبال زیاد از شیشه ها در ساخت انواع وسایل شیشه ای، بسیاری از کارخانجات به تولید انواع شیشه با ویژگی های مختلف پرداختند. امروزه شیشه های متنوعی مانند شیشه سکوریت، شیشه لمینت، شیشه سکوریت، شیشه لاکوبل، شیشه نشکن و... تولید می شوند که به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارند و ویژگی های خاصشان در ساخت انواع محصولات شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به توضیح چند نمونه از شیشه و محصولات شیشه ای می پردازیم.

شیشه سکوریت چیست و چه کاربردی دارد؟
شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه های نشکن است که در ضخامت های ۸ تا ۲۰ میلی متر تولید می شود و به به دلیل ضخامت بالایی که دارد در ساخت انواع محصولات شیشه ای مانند شیشه بالکن، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، درب شیشه ای اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه سکوریت از روی هم قرار گرفتن چند لایه شیشه معمولی ساخته می شون و در صورت شکستن به صورت ذرات صیغل داده شده فرو می ریزند و باعث آسیب کسی نمی شوند. شیشه سکوریت قابلیت تبدیل شدن به شیشه های سندبلاست شده و شیشه های رنگی را دارد. استحکام بالای شیشه های سکوریتی و کاربردی بودن آن باعث شده است که در زیباسازی ساختمان منزل و طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده کنند.

حمام شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟
امروزه با کوچک شدن فضای خانه ها و آپارتمان ها، برای بزرگ تر شدن هال یا اتاق خواب، فضای سرویس بهداشتی و حمام را در یک محیط می سازند تا فضای کمتری را اشغال کند. ساختن حمام و سرویس بهداشتی علاوه بر اینکه در سلامت انسان تاثیر می گذارد، مانع از این می شود که از هر دو محیط بتوان به طور همزمان استفاده کرد.   معماران و طراحان داخلی برای رفع این مشکل از حمام شیشه ای برای پوشش دوش یا حمام استفاده می کنند که باعث جداسازی حمام و سرویس بهداشتی می شود. استفاده از حمام شیشه ای از رشد باکتری ها و قارچ ها درون حمام جلوگیری می کند و مانع از خیس شدن بخش های مختلف سرویس بهداشتی می شود. براس ساخت کابین دوش شیشه ای از شیشه های نشکنی با ضخامت بالا استفاده می کنند که در برابر ضربات و فشار ماوم باشد. شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه های نشکن است که از ضخامت بالایی برخوردار است و در ساخت انواع محصولات شیشه از آن استفاده می شود.

حمام های شیشه ای با استفاده از شیشه های مات یا شفاف ساخته می شوند که شیشه های مات به دلیلی نادید کردن فضای حمام  نسبت به شیشه های شفاف بهتر است. در ساخت حمام شیشه ای یا کابین دوش شیشه ای از  فریم ها و ابزار یراقی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند و به مرور زمان دچار تغییر رنگ نمی شوند استفاده می کنند. کابین دوش شیشه ای به صورت فریم دار یا فریم لس ساخته می شود که حمام شیشه ای فریم لس به دلیل نداشتن فریم در ساختارش و جذابیت بیشتر نسبت به حمام شیشه ای فریم دار بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. معمولا  درب کابین دوش شیشه ای به صورت لولایی یا ریلی ساخته می شود که درب های ریلی به دلیل اینکه فضای کمتری را اشغال می کنند، در محیط های کوچک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از افراد برای بالا بردن امنیت و استحکام حمام شیشه ای از شیشه لمینت و فریم های آلومینیومی استفاده می کنند که هزینه های بیشتری را نسبت به حمام های شیشه ای سکوریتی فریم لس در بر دارد.

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟
شیشه لمینت یکی از انواع شیشه های ایمنی است که به دلیل نشکن بودن در محیط های امنیتی و ساخت محصولاتی که در محیط های پر خطر هستند استفاده می شود. شیشه لیمنت از روی هم قرار گرفتن دو لایه شیشه سکوریت و یک لایه طلق ساخته می شوند. جنس لایه طلقی در شیشه لمینت از pvb است که از استحکام بالایی برخوردار است و به دلیل وجود این لایه، شیشه لمینت در صورت شکستن فرو نمی ریزد و حالت خود را حفظ می کند. از شیشه لمینت برای ساخت انواع شیشه ماشین، پارتیشن شیشه ای، پله، راه پله و راهرو استفاده می کند. ضخامت شیشه های لمینت با توجه به ضخامت شیشه سکوریت تعیین می¬شود. هر چه قدر ضخامت شیشه های سکوریتی بیشتر باشد، ضخامت شیشه لمینت نیز افزایش می یابد.

شیشه سندبلاست چیست و چه کاربردی دارد؟
شیشه سندبلاست شده یکی از انواع شیشه های مات است که از شیشه های سکوریتی یا شیشه های لمینتی ساخته می شود. این شیشه ها در اثر برخورد شدید شن و ماسه به شیشه سکوریت ساخته می شوند. از شیشه های سکوریتی برای ساخت انواع محصولات شیشه ای، فضای نادید و حمام شیشه ای مات و... استفاده می کنند. در بسیاری از محیط های اداری و سازمان از شیشه های سندبلاست شده یا مات برای ساخت یک پارتیشن شیشه ای خصوصی برای استراحت کارمندان استفاده می کنند که باعث نادید شدن آن از بخش های دیگر می شود.

شیشه لاکوبل چیست و چه کاربردی دارد؟
شیشه ها از گذشته تا به الان در رنگ های مختلف تولید می شوند و برای ساخت انواع درب و پنجره، ظرف، آینه و... مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته بیشتر پنجره های قدیمی از شیشه هایی با رنگ های مختلف زرد، سبز، آبی، و... ساخته می شد که فضایی زیبا و آرامش بخشی را ایجاد می کرد. شیشه لاکوبل یکی از انواع شیشه های رنگی است که از شیشه های مععمولی یا شیشه سکوریت در رنگ های مختلف تولید می شود. از شیشه لاکوبل بیشتر در محیط هایی که از سبک سنتی برای دیزان محیط داخلی استفاده می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از رستوران ها با استفاده از درب و پنجره رنگی فضایی گرم و صمیمی را در محیط ایجاد می کنند که در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است.

کد خبر: ۶۶٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha