۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
۱۹۰ هزار متر مربع گلیم و ورنی تولید می‌شود
استاندار اردبیل:

۱۹۰ هزار متر مربع گلیم و ورنی تولید می‌شود

اردبیل - بهنام جو، استاندار اردبیل گفت:‌ به همت هنرمندان صنایع دستی استان، سالانه بیش از ۱۹۰ هزار متر مربع گلیم و ورنی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: با توجه به ارزشمندی محصولات صنایع دستی و امکان صادرات آن به کشورهای مختلف، رونق صنایع دستی جز اولویت‌ها و برنامه‌های جدی استان است که تلاش می‌کنیم تا از این طریق ظرفیت‌های استانی را نیز معرفی کنیم.

وی به شناسایی و معرفی ۱۹ صنایع دستی استان در عرصه ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: با معرفی شهر عنبران به عنوان قطب تولید گلیم و اصلاندوز تولید ورنی که در سطح ملی و جهانی معرفی شدند، ما به راحتی می‌توانیم با حمایت صنعتگران این بخش تولیدات خودمان را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی عرضه کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: صادرات گلیم، ورنی و سایر مفروشات به خارج از کشور در صدر صادرات کشور به حساب می‌آید و امیدواریم بستر و زمینه صادرات این محصولات از خود استان اردبیل نیز فراهم آید.

بهنام‌جو افزود: در کنار تولید و صادرات این محصولات، از طریق سامانه فروش صنایع دستی تلاش بر این است تا در شرایط کرونا این امر به شکل مجازی انجام شده و علاقمندان بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

وی حمایت از هنرمندان صنایع دستی را از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: همچنان سعی بر این است تا با معرفی صنایع دستی مرغوب و با شهرت استان به عرصه‌های ملی و جهانی، زمینه تولید، صادرات و ارزش افزوده این محصولات را بالا ببریم.

بهنام‌جو اشتغال در این بخش را بسیار متنوع و دارای ظرفیت بی‌نظیر دانست و خاطر نشان کرد: سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا شرایط مساعدی را در این بخش فراهم کنیم و از صنایع دستی تولید شده به صورت خانگی نیز حمایت‌های جدی هم در تولید و هم بازاریابی و افزایش مهارت هنرمندان انجام می‌شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: بخش صنایع دستی استان اردبیل در این شرایط کرونا از بخش‌های فعال محسوب می‌شود و انتظار داریم تا در همه نقاط استان صنایع دستی مورد حمایت جدی و همه‌جانبه قرار گیرد.

کد خبر: ۶۶٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha