۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
 تولید پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تن گذشت
رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام:

تولید پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تن گذشت

ایلام- رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: تولید پلی اتیلن سنگین در این مجتمع برای نخستین بار از مرز یک میلیون تن گذشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، آرش خزایی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی همکاران مجتمع پتروشیمی ایلام، تولید پلی‌اتیلن سنگین در گریدهای مختلف از مرز یک میلیون تن گذشته است، افزود: کسب این موفقیت حاصل خودباوری، تلاش و دانش متخصصان و فرزندان این مرز و بوم و نتیجه کوشش و تعهد در جهت تحقق شعار جهش تولید بوده است.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با بیان اینکه واحد HDEP در سال ۹۳ با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ظرفیت تولید در این واحد ۳۰۰ هزار تن در سال و ۴۰ تن در ساعت است که با راه‌اندازی الفین این میزان به ۴۵۰ هزار تن در سال افزایش پیدا کرده است.

وی به راه‌اندازی الفین و تولید ۷۵۰ هزار تن محصول در سال شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع اشاره کرد و افزود: راه اندازی دو واحد الفین و شیرین‌سازی با دستان پرتوان متخصصان داخلی و بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی و در شرایط تحریم‌های ظالمانه صورت گرفت.

خزایی، توجه جدی مسئولان استان به ایجاد صنایع پایین‌دست و تکمیلی صنعت پتروشیمی در ایلام را خواستار شد و گفت: با احداث صنایع تکمیلی در پایین‌دست پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغال استان متحول خواهد شد.

وی میزان اشتغال نیروهای بومی استان و منطقه در پتروشیمی ایلام در سطوح کارفرما ۹۰ و پیمانکاری را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: الفین سیزدهم تنها واحد الفین در کشور است که با دست نیروهای بومی و داخلی و بدون حضور خارجی‌ها راه‌اندازی شده است.

کد خبر: ۶۶٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha