۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
ورود طرفداران ترامپ به کنگره و درگیری با پلیس
در حاشیه نشست کنگره آمریکا رخ داد

ورود طرفداران ترامپ به کنگره و درگیری با پلیس

خبرگزاری رویترز از بسته شدن ساختمان کنگره در پی تجمع طرفداران ترامپ در خارج از آن هنگام برگزاری نشست تائید پیروزی بایدن خبر داد.

به گزارش بازار، عده‌ای از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با عبور از موانع امنیتی کنگره، توانستند وارد این ساختمان شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از سی ان ان از شلیک گاز اشک آور در کنگره آمریکا در بحبوحه اعتراضات حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خبر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از خبرگزاری رویترز از بسته شدن ساختمان کنگره در پی تجمع طرفداران ترامپ در خارج از آن هنگام برگزاری نشست تایید پیروزی بایدن خبر داد.

همچنین، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رسانه‌های آمریکایی از زخمی شدن شماری از نیروهای پلیس در جریان تلاش طرفداران ترامپ برای یورش به مقر کنگره خبر دادند.

پلیس کنگره به اعضای مجلس نمایندگان دستور داد ماسک گاز بزنند
خبرگزاری رویترز گزارش داد: پلیس کنگره آمریکا به اعضای مجلس نمایندگان گفته است ماسک گاز را از زیر صندلی خود را بردارند و آماده باشند که از آن استفاده کنند.

شهردار واشنگتن دستور منع آمد و شد صادر کرد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: شهردار واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا دستور منع آمد و شد را از ساعت شش عصر به وقت محلی صادر کرد.

مایک پنس به مکان امنی منتقل شده است
خبرگزاری رویترز به نقل از ان بی سی نیوز NBC NEWS گزارش داد مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و سناتور چاک گرسلی رئیس موقت سنای این کشور به مکان امنی منتقل شده اند.
 
پنس مجبور به خروج از سنا شد
خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگاران در کنگره آمریکا اعلام کرد مایک پنس معاون رئیس جمهور این کشور صحن سنا را ترک کرده است.

رئیس پلیس واشنگتن زخمی شدن چند مامور را در اعتراضات کنگره تایید کرد
خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس پلیس واشنگتن اعلام کرد گزارش‌هایی درباره زخمی شدن چندین مامور پلیس واشنگتن دی سی دریافت شده است، ولی ماموران همچنان تلاش می‌کند کنترل کنگره را مجددا در دست بگیرند.

حضور معترضان در سنای آمریکا
به گزارش حساب توئیتری سپکتاتور ایندکس، یکی از معترضان به نتیجه انتخابات آمریکا با رساندن خود به جایگاه رئیس سنا فریاد زد، ترامپ برنده انتخابات شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: پلیس کنگره آمریکا به اعضای مجلس نمایندگان گفته است ماسک گاز را از زیر صندلی خود را بردارند و آماده باشند که از آن استفاده کنند.

رسانه‌های آمریکایی از زخمی شدن شماری از نیروهای پلیس در جریان تلاش طرفداران ترامپ برای یورش به مقر کنگره خبر دادند.
 
کشف یک بمب در مقر حزب جمهوری خواه آمریکا
به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرنگار نیویورک تایمز در توئیتر از کشف یک بمب در مقر حزب جمهوری خواه و منفجر کردن آن به شکل ایمن خبر داد.
 
ترامپ هوادارانش را به آرامش فراخواند
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از تشدید خشونت‌ها در کنگره آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: من از همه در کنگره آمریکا می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند. خشونت نه! به یاد داشته باشید، ما حزب نظم و قانون هستیم. به قانون و مردان و زنان بزرگ آبی‌پوش ما (نیروهای پلیس) احترام بگذارید. متشکرم.

کد خبر: ۶۵٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha