۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
سالانه ۶۷۵ هزار تن شیر در دامداری های مازندران تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

سالانه ۶۷۵ هزار تن شیر در دامداری های مازندران تولید می شود

نکا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رتبه چهارم استان در تولید شیر گفت: سالانه ۶۵۷ هزار تن شیر در دامداری های استان تولید می شود.

عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید روزانه هزار و ۸۰۰ تن شیر در استان گفت: این میزان به حدود ۶۷۵ هزار تن در سال می رسد که از واحدهای دامی و دامداری های استان تولید می شود.

وی با اشاره به وجود سه میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان، شمار سکوهای جمع آوری شیر را ۶۶ واحد اعلام کرد و گفت: شیرهای توولیدی توسط سکوها جمع اوری در کارخانه های لبنی استان فراوری و روانه بازار مصرف می شوند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد شیر تولیدی درواحدهای سنتی و کوچک تولید می شود، افزود:شیرهای تولیدی به صورت خودمصرفی یا مستقیم تحویل کارخانه و بخشی نیز توسط سکوها جمع آوری می شود.

شهیدی فر همچنین از توزیع هزار تن بذر کواهی شده برنج در آغاز فصل کشت بین کشاورزان خبر داد و گفت: برای کشت مکانیزه ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم و برای کشت سنتی تا ۵۰ کیلوگرم بذر برای کشت در هر هکتار شالیزار لازم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کشاورزان و شالیزاران خواست برای کشت شالیزار از بذر اصلاح شده ارقام بومی و محلی و پرمحصول استفاده کنند.

مازندران با داشتن ۲۱۰ هزار هکتار شالیزار سالانه ۴۰ درصد برنج کشور را تامین می کند.

کد خبر: ۶٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha