۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
 ۲ رقم جدید انگور تولید شده در مرکز تحقیقات کشاورزی قزوین رونمایی شد
رئیس مرکز تحقیقات منابع کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین:

 ۲ رقم جدید انگور تولید شده در مرکز تحقیقات کشاورزی قزوین رونمایی شد

قزوین- رئیس مرکز تحقیقات منابع کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: ۲ رقم جدید انگور تولید شده در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که مقاوم به سرما هستند، رونمایی و معرفی شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین،  بابک قرالی اظهار داشت: این رقم های انگور "امین" و "مینودر" نام دارند که در سال جاری پس از سال ها تحقیق و بررسی از سوی دکتر محمدعلی نجاتیان تهیه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین افزود: این ارقام در مراسمی با عنوان جشنواره ملی معرفی ارقام گیاهی با حضور مسوولان وزارت جهاد کشاورزی در تهران رونمایی شدند.

قرالی اظهار داشت: در این جشنواره ۴۹ رقم جدید زراعی و باغی به کشاورزان کشور معرفی شدند.

وی، مهم ترین صفت متمایزکننده و اقتصادی ژنوتیپ مینودر را در مقایسه با ارقام شاهد، حبه های درشت و خوش رنگ (قرمز) عملکرد و ماندگاری خوب و تحمل بهتر نسبت به سرمای زمستانه ذکر کرد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین اضافه کرد: این رقم جزو میوه های تقریبا زودرس تا میان رس محسوب می شود و با توجه به ویژگی های این ژنوتیپ می توان به عنوان معدود ارقام تجارتی انگور ایران با نام رقم جدید مینودر معرفی شود.

کد خبر: ۶۵٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha