۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
واردات واکسن قابل اطمینان کرونا در دستور کار است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

واردات واکسن قابل اطمینان کرونا در دستور کار است

نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: فقط واکسن قابل اطمینان کرونا برای استفاده گروه‌های آسیب پذیر وارد کشور می‌شود.

به گزارش بازار، سعید نمکی در میزگرد (وبینار) ائمه جمعه سراسر کشور گفت: برخلاف تبلیغات سوء رسانه‌های بیگانه و تکرار آن توسط بلندگوهای داخلی آنان فقط واکسن مورد اطمینان برای استفاده گروه‌های آسیب پذیر وارد خواهد شد و این کار را با عجله و بی دقت انجام نخواهیم داد.

وی گفت: در کشورهای همسایه (ترکیه و امارات عربی متحده) شهروندان در مرحله سوم آزمایش واکسن با همکاری یک شرکت خارجی واکسیناسیون می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه جان شهروندانش را در معرض آزمون و خطا قرار نخواهد داد.

نمکی گفت: شرط ما برای همکاری در مرحله سوم با کشورهای دیگر، تولید واکسن در ایران است که فقط یک کشور آن را پذیرفته است و اکنون گروهی برای مذاکره در آن کشور هستند که در صورت مثبت بودن مذاکرات، مرحله سه این واکسن در ایران اجرا می‌شود و در پی آن تولید واکسن نیز در کشور صورت می‌گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که به عنوان سکاندار نظام سلامت و یک متخصص ایمونولوژی تنها منبع صحیح اطلاعات در زمینه تولید و تهیه واکسن کرونا هستم گفت: اکنون شش روش برای تولید واکسن در جهان استفاده می‌شود که هر شش روش در ایران در حال پیگیری است.

نمکی گفت: یک واکسن ایرانی به مرحله انسانی آزمایش، رسیده است و به زودی دومین و سومین طرح نیز برای تولید واکسن به مرحله آزمایش انسانی در کشور می‌رسد.

وی با تاکید بر این که تولید واکسن ایرانی با تلاش دانشمندان نخبه کشور موجب عزت و افتخار است افزود: هم اکنون در پایگاه‌های اینترنتی سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، نام ایران به عنوان تولیدکننده واکسن ثبت شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به طور قطع تا اواخر بهار واکسن ایرانی کرونا به صورت انبوه تولید و توزیع می‌شود، اما تا پیش از آن برای گروه‌های آسیب پذیر واکسن مطمئن تهیه و وارد کشور خواهد شد.

کد خبر: ۶۵٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha