۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
واکسن کرونا در کشور بازار سیاه ندارد
سخنگوی سازمان غذا و دارو:

واکسن کرونا در کشور بازار سیاه ندارد

جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، درباره فروش هر گونه واکسن‌های آنفولانزا خصوصا کووید۱۹ در فضای مجازی و بازار سیاه هشدار داد.

به گزارش بازار، کیانوش جهانپور، با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از نگرانی و نیاز مردم به واکسن کرونا در نقاط مختلف جهان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، افزود: معمولا این افراد در بسیاری از کشورها اقدام به انواع کلاهبرداری‌ها از طریق فضای مجازی و یا حتی بازار سیاه می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در رسانه‌ها درباره این کلاهبرداری ها، گزارش‌هایی از آمریکای شمالی و اروپای غربی در روزهای گذشته به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: متاسفانه در ایران نیز در فضای مجازی و بازار سیاه تهران (ناصر خسرو) چنین شایعاتی شنیده شده است.

جهانپور، با اشاره به اطلاعات میدانی درباره فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو، افزود: این موضوع وجود خارجی ندارد و حتی در آینده نیز، در صورت واردات واکسن، آنچه که در بازار سیاه عرضه می‌شود، واکسن سالم و قابل مصرف نخواهد بود، چرا که حمل و نگهداری واکسن کرونا به تجهیزات و شرایط خاص نیاز دارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، درباره تبلیغات و فروش هر گونه کالا با لیبل و برچسبی تحت عنوان واکسن آنفولانزا خصوصا (واکسن کرونا) در بازار سیاه و فضای مجازی هشدار داد.

جهانپور با اشاره به زنجیره سرد و نحوه نگهداری و انتقال واکسن، خصوصا واکسن‌های کووید ۱۹، که باید بسیار دقیق باشد، گفت: آنچه که از بازارها و مسیرهای غیر رسمی وارد هر کشوری شود، به هیچ عنوان قابل مصرف نبوده و سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد.

کد خبر: ۶۵٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha