۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
۲۰۲۰ سال سود خودروهای چینی| ۵ خودروساز آسیایی در سال گذشته وضع اقتصادی مطلوب داشتند

۲۰۲۰ سال سود خودروهای چینی| ۵ خودروساز آسیایی در سال گذشته وضع اقتصادی مطلوب داشتند

بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط اتاق صنایع فدرال خودرو ، استرالیایی ها در سال ۲۰۲۰ ، برای دومین سال متوالی رکورد خرید خودروهای چینی را داشتند.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از بازارهای داغ خودرویی جهان، بازار خودرو استرالیا است. براساس آمار منتشر شده، سال میلادی گذشته ۳۰ هزار و ۳۹۶ دستگاه خودرو ساخت چین در این کشور فروش رفته است. این آمار در قیاس با سال گذشته رکورد قبلی ۱۷ هزار و ۹۵۷ دستگاه فروخته شده بود، با افزایش ۷۰.۹ درصدی مواجه شده است.

ام جی برند انگلیسی سابق که اکنون توسط چین در سال ۲۰۰۷ خریداری شده، بیشترین فروش و سود را در بین هموطنان خود در استرالیا کسب کرده است. فروش محصولات ام جی برای استرالیا سال ۲۰۱۸ حدود ۳ هزار دستگاه فروش داشته است. در سال ۲۰۲۰ این مقدار به ۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه رشد به ۸۲ درصد افزایش را تجربه کرده است. این نتیجه بیانگر این مورد است که ام جی در دو سال گذشته فروش خود را برای بازار استرالیا دو برابر کرده است.

گریت وال موتورز و هاوال، با افزایش تیراژ و توسعه تولید سهم بازار خود را در بازار افزایش دادند. ال دی وی که محصول مشترک این دو خودروساز بوده، در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رکورد فروش ۹هزار و ۳۲۳ دستگاه خودرو را برای خود اختصاص داند.

فروش خودروهای گریت وال، پیش از ورود نسل جدید که در اوایل سال ۲۰۲۱ در نمایشگاه ها برگزار می شود، به طور پیوسته افزایش خواهد یافت. خودروهای اس یو وی هاوال نیز در بازار استرالیا با عرضه دو برابر مواجه خواهند شد.

هرچند که تاکنون هیچ برند خودرویی از چین در بین ۱۰ شرکت برتر قرار نداشته، اما تحلیلگران معتقد هستند تا سه سال آینده، ام جی جز برندهای مطرح این کشور خواهد بود. این خودروساز از نمایندگی‌ها خود در سراسر استرالیا درخواست افزایش فروش را داشته است. این مساله برای بهبود و رشد فروش در سال آینده میلادی برای ام جی است.

محبوبیت خودروهای چنی علیرغم افزایش تنش های سیاسی و محدودیت های تجاری، برای صادرات به استرالیا افزایش یافته است. خودروهای ژاپنی، تایلند، کره جنوبی، آمریکای و... تعرفه واردات صفر داشته، اما تعرفه واردات خودروهای چینی همچنان ۵ درصد است.

کد خبر: ۶۵٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha