۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
فولاد یزد در لیست تحریم‌ها قرار گرفت
در ادامهٔ خصومت آمریکا؛

فولاد یزد در لیست تحریم‌ها قرار گرفت

یزد- دولت ترامپ در آخرین روزهای فعالیت خود باز هم صنعت فولاد ایران را نشانه گرفت و ۱۶ شرکت فولادی را تحریم کرد که در این لیست، شرکت «فولاد یزد» یکی از صنایع تحریمی توسط دولت آمریکا است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت یزد، بر اساس جدیدترین لیست تحریمی دولت آمریکا که اخیرأ منتشر شده است، دونالد ترامپ در آخرین روزهای فعالیت خود مجددا سراغ تحریم صنعت فولاد ایران رفت و ۱۶ شرکت و یک فرد مرتبط با این صنعت را تحریم کرد.

پس از سنگ آهن مرکزی ایران، فولاد غدیر و فولاد آلیاژی ایران، شرکت فولاد یزد با مدیریت سیدمحمد احرامیان، رئیس انجمن صنایع فلزی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد چهارمین شرکت بزرگ یزدی است که نام آن در بین تحریم شدگان دولت آمریکا مشاهده می شود.

اینک علاوه بر شرکت فولاد یزد، شرکت میدکو(شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه)، مجتمع فولاد روهینا جنوب، مجتمع فولاد صنعت بناب، مجتمع فولاد البرز غرب، مجتمع فولاد پاسارگاد، مجتمع صنعتی اسفراین، شرکت فولاد گیلان، شرکت فولاد زرند ایرانیان، شرکت فولاد خزر، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان و شرکت فولاد ویان بخشی از شرکت‌هایی می باشند که به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده اند.

تحریم صنایع ایران بعد از خروج آمریکا از برجام
وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود شش ماه پیش نیز هشت شرکت را به اتهام ارتباط با شرکت فولاد مبارکه، به لیست شرکت‌های تحت تحریم اوفک(دفتر کنترل دارایی‌های خارجی) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکاست، اضافه کرد.

در میان این هشت شرکت، چهار شرکت ایرانی از جمله شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و چهار شرکت غیرایرانی که در آلمان، هنگ‌کنگ و امارات به ثبت رسیده‌اند وجود دارد.

همچنین دولت آمریکا پیش از این در آبان‌ماه ۱۳۹۷ شرکت فولاد مبارکه را که بزرگترین شرکت تولیدکننده فولاد در ایران محسوب می‌شود تحریم کرد و در اواسط دی‌ماه نیز برخی دیگر از شرکت‌های مهم فعال در صنعت فولاد و فلزات ایران مثل فولاد اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب، فولاد آلیاژی ایران، فولاد صبا، شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، آهن و فولاد ارفع، شرکت آلومینیوم المهدی، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت ملی مس ایران، و شرکت آهن و فولاد غدیر را به لیست شرکت‌های تحت تحریم خود اضافه کرده بود.

کد خبر: ۶۵٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha