۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۴ تن پیله تر کرم ابریشم در زنجان تولید شد
معاون سازمان جهادکشاورزی زنجان:

۴ تن پیله تر کرم ابریشم در زنجان تولید شد

زنجان- صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: طی سالجاری بیش از چهار تن پیله تر کرم ابریشم در استان تولید و برای ۶۵ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است. 

سید محمد علی صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار به صنعت نوغان داری در زنجان اشاره کرد و گفت: استان طی سال‌های گذشته در مسیر جاده ابریشم بوده و سابقه نوغان داری و پرورش کرم ابریشم را داشته است. 

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر به دلیل افت قیمت پیله تر کرم ابریشم انگیزه برای پرورش دربین تولید کنندگان کاهش یافته است، اظهار کرد: این افت منجر به توقف تولید شده است. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: طی سالجاری ۲۵۰ جبعه تخم نوغان درشهرستان های ابهر ،خرمدره ، طارم و زنجان توزیع شده است. 

صادقی تاکید کرد: بیش از چهار تن پیله تر کرم ابریشم در استان تولید شده و برای ۶۵ نفر هم اشتغال ایجاد شده است. 

وی افزود: طی سال گذشته ۵۰ جعبه تخم نوغان و یک‌هزار و ۲۵۰ اصله توت بین بهره برداران این طرح در طارم و ابهرتوزیع شد. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی زنجان ابراز داشت: این سازمان نسبت به توسعه نوغان داری در شهرستان‌ها برنامه ریزی لازم را کرده است. 

صادقی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد نقش موثری دارد، افزود: ایجاد فرصت های شغلی و انتقال یافته های جدید در صنعت نوغان داری در بین زنان روستایی و افزایش بهره وری از منابع تولید محصولات کشاورزی از اهداف طرح توسعه نوغان‌داری در زنجان است.

کد خبر: ۶۵٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha