۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
تصویب خرید توافقی کشمش از باغداران ملایری/صادرکنندگان تسهیلات کم بهره می گیرند
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در گفتگو با بازار عنوان کرد:

تصویب خرید توافقی کشمش از باغداران ملایری/صادرکنندگان تسهیلات کم بهره می گیرند

همدان - آزادیخواه، رئیس مجمع نمایندگان استان همدان از تصویب خرید توافقی کشمش از باغداران ملایری خبر داد و گفت: مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان سبزه پرداخت می شود.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از مشکلات باغداران ملایری قیمت پایین سبزه و کشمش است که در این زمینه تلاش شد برای حل مشکل جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان مرتبط برگزار شود؛ گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در جلسه دیروز با رئیس مجلس شورای اسلامی خرید توافقی انواع کشمش تیزابی و آفتابی مصوب شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر این اساس تصمیم بر آن شد تا به صادرکنندگان کشمش تسهیلاتی با سود ۱۰ درصد پرداخت و مشوق های صادراتی برای این گروه لحاظ شود، گفت: همچنین پرداخت هشت درصد یارانه نیز پیگیری شد.

وی گفت: صادرکنندگان به شرطی که کشمش را با قیمت مصوب اعلام شده از کشاورزان خریداری کنند مشمول این امتیازات خواهند شد.

خرید توافقی انواع کشمش تیزابی و آفتابی با قیمت های اعلام شده از طریق کارخانجات مصوب شد و این مصوبه از امروز اجرایی می شود

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشمش هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان، ۱۸ هزار تومان و در نهایت ۱۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شد، گفت: خرید توافقی انواع کشمش تیزابی و آفتابی با قیمت های اعلام شده از طریق کارخانجات مصوب شد و این مصوبه از امروز اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه نباید کشمش و سبزه در دست کشاورز بماند، تاکید کرد: به منظور خرید توافقی کشمش، مصوب شد مشوق‌های صادراتی در قالب تسهیلات با نرخ بهره پایین از طریق وزارت جهاد کشاورزی به صادرکنندگان کشمش پرداخت شود تا با خرید توافقی کشمش، بخشی از مشکلات باغداران رفع شود.

اخذ ردیف مستقل ملی در بودجه ۱۴۰۰ برای راه‌آهن همدان- ملایر
حجت الاسلام‌ احد آزادی‌خواه همچنین از اخذ ردیف مستقل ملی در بودجه ۱۴۰۰ برای راه‌آهن همدان- ملایر با رقم اعتباری ۶۰ میلیارد تومان خبر داد .

وی افزود: در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب، شرکت سرمایه‌گذاری شستا در ملایر سرمایه‌گذاری نداشت که با پیگیری‌های انجام شده حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در ملایر آغاز کرده است.

کد خبر: ۶۵٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 0
      سلام خب چه فرقی کرد حالا بازم کارخونه دار که باید قیمت بذاره که سبزه ما 18تومني یا 20تومني یا16