۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
سهام تسلا با رشد ۸ برابری ارزشمندترین شرکت خودروسازی جهان شد

سهام تسلا با رشد ۸ برابری ارزشمندترین شرکت خودروسازی جهان شد

سهام تسلا در اولین جلسه معاملاتی سال ۲۰۲۱ به بالاترین رکورد رسید و با افزایش بیش از ۸ برابری نسبت به سال گذشته به ارزشمندترین خودروساز جهان تبدیل شد.

بازار؛ گروه خودرو: سهام تسلا در اولین جلسه معاملاتی سال ۲۰۲۱ توانست به بالاترین رکورد خود دست یابد و با افزایش بیش از ۸ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ارزشمندترین خودروساز جهان تبدیل شود.

این شرکت در ابتدای جاری اهداف وال استریت را برای تحویل سالانه خودرو شکست داد، اما هدف اجرایی مدیر عامل ایلان ماسک برای ۴۵۰ میلیون واحد در سال ۲۰۲۰ از دست رفت.

رشد سریع سهام پنج برابر افزایش یافت و با سه چهارم سود مستقیم حمایت شد؛ این موضوع به تولید کننده خودروهای الکتریکی کمک کرد تا در صنعت جهانی خودرو که شاهد افت فروش، ضررهای سه ماهه و اختلال در زنجیره تامین بود، برجسته شود.

رشد سریع سهام پنج برابر افزایش یافت و با سه چهارم سود مستقیم حمایت شد؛ این موضوع به تولید کننده خودروهای الکتریکی کمک کرد تا در صنعت جهانی خودرو که شاهد افت فروش، ضررهای سه ماهه و اختلال در زنجیره تامین بود، برجسته شود

تحلیلگران شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی چند ملیتی جی پی مورگان چیس در یادداشتی اعلام کردند: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تقاضا و عرضه برای مدل وای تسلا در چین بالا است و بر همین اساس رشد بیشتر سهام این شرکت دور از انتظار نیست.

در این راستا این کارگزاری هدف قیمتی خود را برای تسلا از ۹۰ دلار به ۱۰۵ دلار رساند. براساس داده های سازمان مالی ریفنتیو، قیمت آزاد این سهام در بازار ۴۲۴.۵ دلار بوده که در معاملات حال با قیمت ۳۱۹ دلار تبادل می شود.

با این حال تسلا با یک فشار مضاعف برای افزایش تولید مواجه است؛ این فشار تاکنون توسط تنها کارخانه تولید خودروهای الکتریکی خارج از کالیفرنیا که در شانگهای قرار دارد، حمایت و کنترل شده است.

جین مانستر، مدیرعامل شرکت لوپ وینترز(شرکت سرمایه گذار فعال در زمینه واقعیت مجازی، رباتیک و هوش مصنوعی) و یکی از تحلیلگران شرکت اپل گفت: خبر بد برای تسلا این هست که کارخانه های جدید در آستین، تگزاس و براندبورگ آلمان احداث کند.

 با این تفاسیر به نظر می رسد افزایش تدریجی تولید برای خودروهای خودران یکی از چالش برانگیزترین موضوعات تسلا در سال ۲۰۲۱ است. سهام این شرکت در ماه دسامبر سال گذشته به شاخص S&P ۵۰۰ پیوست، در این بورس با انجام معاملات اولیه با ۵.۴ درصد افزایش به ۷۴۳.۷۴ دلار رسید.

کد خبر: ۶۵٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha