۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
افزایش کلاهبرداری اینترنتی در ترکیه| مسافران ایرانی هشیار باشند!
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش کلاهبرداری اینترنتی در ترکیه| مسافران ایرانی هشیار باشند!

رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه به مسافران ایرانی در خصوص کلاهبرداری اینترنتی در ترکیه هشدار داد.

سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه در گفتگو با خبرنگار بازار با هشدار به مسافران ایرانی که قصد سفر به ترکیه دارند گفت: کلاهبرداری اینترنتی و تلفن همراه در استانبول ۱۴ درصد افزایش یافته و این رقمی است که یرلی کایا استاندار استانبول اعلام کرده است.

وی افزود: در استانبول شهری که پانزده میلیون و پانصد و نوزده هزار نفر جمعیت دارد و تعداد مسافران خارجی آن به یک میلیون نفر میرسد، میزان کلاهبرداری به شگردهای مختلف افزوده شده است.

وی گفت: جمعیت این شهر با مسافرین خارجی به ۱۶.۵ میلیون نفر می رسد که از ۱۲۲ کشور دنیا بیشتر است.

ابراهیمی تأکید کرد: با اینکه برای حفاظت این شهر ۶۳۰۰ ژاندارم و ۴۲ هزار و نهصد نفر پلیس و پنج هزار نگهبان ویژه کوچه ها و۹۳۷ نفر نگهبان ساحلی وجود دارد، اما کلاهبرداری اینترنتی و تلفنی که خود را پلیس، بازپرس، دادستان و یا مدیران مختلف ارگانها و نهادها معرفی میکنند، افزایش یافته  که مسافران ایرانی باید در این خصوص کاملا هشیار باشند.

 وی افزود: این گروه با ردیابی محل سکونت و یا محل کار و با شگردها و ترفندهای کلاهبرداری شماره حساب و یا اطلاعات محل زندگی را در کشور محل زندگی اصلی پیدا کرده و شروع به اخاذی و کلاهبرداری می کنند.

 وی یادآور شد: فقط کافی است اشاره شود که درسال ۲۰۲۰ تعداد دستگیر شدگان در حوزه مواد مخدر ۵۵ هزار نفر بوده که از آنها ۱۰ میلیون عدد قرص مخدر و ۱۱ تن مواد کشف شده است.

رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه در پایان گفت: ایرانیان دقت کنند تا از گرفتن هر نوع قرص و استفاده از اتومبیل های شخصی و یا عبوری به جای اتومبیل های کرایه ای، شدیدا خودداری نمایند و فقط از آژانس های مطمئن و یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

کد خبر: ۶۵٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha