۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
امسال خودروسازان کره جنوبی جهش فروش را در برنامه قرار دادند
بعد از ۲سال کاهش چشمگیر؛

امسال خودروسازان کره جنوبی جهش فروش را در برنامه قرار دادند

شرکت‌های خودروسازی هیوندای و کیا پس از دو سال کاهش چشمگیر فروش خودرو، جهش را در برنامه ۲۰۲۱ قرار دادند.

بازار؛ گروه خودرو: مدیران شرکت‌های هیوندای، کیا به عنوان دو خودروساز کره جنوبی پس از دو سال کاهش چشمگیر انتظار دارند فروش خودرو در سال ۲۰۲۱ جهش خوبی داشته باشد.

بر این اساس آن‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که فروش جهانی وسایل نقلیه پس از دو سال کاهش متوالی در سال ۲۰۲۱ جهش ۱۱.۵ درصدی داشته باشد.

این درحالی است که این خودروسازان پیش از شیوع بیماری کرونا در جهان هدف فروش ۷.۰۸ میلیون دستگاه خودرو را برای سال گذشته در نظر گرفته بودند که با کاهش ۱۲ درصدی به کمترین دهه خود یعنی ۶.۳۵ میلیون دستگاه رسید. همچنین این نتیجه با بیش از ۲۰٪ تخفیف در فروش همراه بوده که این خارج از برنامه بودن اکنون از سال ۲۰۱۵ به اوج خود رسیده است.

با این تفاسیر خودروسازان پیش بینی های فروش خود را در شش سال گذشته از دست داده اند اما با این حال تحلیلگران هدف امسال را واقع بینانه توصیف کردند؛ چراکه سهام هیوندای موتور نیز روز گذشته ۸ درصد بالاتر رفت و امید سرمایه گذار برای فروش قوی خودروهای الکتریکی در سال جاری تقویت شده است.

خودرو الکتریکی کونا، نقطه درخشان شرکت خودروسازی هیوندای است و به گفته تحلیلگران با وجود فراخوان جهانی پس از یک سری حوادث آتش سوزی باز هم فروش خوبی داشته است.

کوین یو، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار ای بست  در این باره گفت: در حالی که بازارهای اصلی خودرو مانند ایالات متحده و اروپا سعی در پشت سر گذاشتن اثرات اقتصادی بدترین بیماری همه گیر دارند، فضا برای رقابت در تولید و عرضه خودروهای الکتریکی باز است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود دیگر خودروسازان نیز برای ورود به عرصه رقابت تولید خودروهای الکتریکی اقدام کنند، اضافه کرد: خودروسازان باید برای دستیابی به مقررات زیست محیطی دولت‌ها تلاش کنند.

کد خبر: ۶۵٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha