۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
نیمی از بیمه گذاران اقدام به افزایش سهم بیمه بدنه خودرو نکردند
فشار اقتصادی باعث شد؛

نیمی از بیمه گذاران اقدام به افزایش سهم بیمه بدنه خودرو نکردند

یک نماینده بیمه ایران گفت: بدنبال افزایش قیمت خودرو در سالجاری قرار بود دارندگان بیمه بدنه برای دریافت احتمالی خسارات کامل نسبت به ترمیم سرمایه بیمه نامه بدنه به دفاتر نمایندگی مراجعه کنند اما تاکنون فقط نیمی از آنها توانسته اند اقدام به این کار کنند.

مینا صادقی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره مشکلاتی که خیلی بیمه گذاران صاحبان خودرو این روزها برای دریافت خسارات با آن مواجه اند، این است که این افراد شرایط پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه خود در الحاقیه بیمه بدنه خودرو که از نیمه تیرماه سالجاری اعلام شد را رعایت نکرده اند و اکنون حق بیمه کمتری برای پرداخت خسارات به آنها تعلق می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در پی ابلاغ بخشنامه ای که از سوی بیمه مرکزی در نیمه تیرماه برای شرکت های بیمه با هدف پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه به دلیل نوسان قیمت در بیمه نامه بدنه خودرو صادر شد این موضوع مورد توجه نمایندگان بیمه قرار گرفت و به همه دارندگان خودرو با ارسال پیامک بر افزایش سهم بیمه بدنه تاکید شد.

صادقی با بیان اینکه خیلی ها که از تمکین مالی مناسبی برخوردار بودند همان روزهای اول اقدام به افزایش سهم بیمه بدنه خود کردند، افزود: اما با وجود تاکیدهای فراوان ولی هنوز نیمی از بیمه گذاران یعنی صاحبان خودرو برای ترمیم سرمایه بیمه نامه بدنه خود به دفاتر شرکت های بیمه مراجعه نکرده اند.

فشار اقتصادی دلیل کم توجهی برخی از بیمه گذاران در افزایش سرمایه بیمه
وی علت عدم همراهی بیمه گذاران در افزایش سهم بیمه بدنه و رعایت نشدن شرایط صدور الحاقیه بیمه بدنه خودروها توسط خیلی ها را شرایط نامناسب وضعیت اقتصادی عنوان کرد و افزود: برخی بیمه گذارانی که اکنون با مشکل تصادف و ... مواجه اند و بیمه خسارت کمتری را به آنها پرداخت می کند در پاسخ به اینکه چرا نسبت به افزایش سهم بیمه بدنه اقدام نکرده اید؟ می گویند؛ فشار اقتصادی موجب شد تا نتوانیم اقدام به افزایش سهم بیمه کنیم.

معمولا با افزایش نرخ دیه تغییراتی در نرخ بیمه ها هم ایجاد می شود و اینکه چرا برخی ها نسبت به پوشش سرمایه بیمه بدنه خودرو اقدام نکرده اند ناشی از این است که افزایش سهم بیمه ها هر از چندگاهی اتفاق می افتد که پرداخت آن از توان مالی آنها خارج است در حالی که بی توجهی به این مهم باعث می شود چنانچه اتفاقی برای خودرو آنها بیفتد بیمه ها تمام و کمال خسارات آنها را نمی پردازند و با مشکل جدی مواجه می شوند

این کارشناس بیمه اظهار داشت: معمولا با افزایش نرخ دیه تغییراتی در نرخ بیمه ها هم ایجاد می شود و اینکه چرا برخی ها نسبت به پوشش سرمایه بیمه بدنه خودرو اقدام نکرده اند ناشی از این است که افزایش سهم بیمه ها هر از چندگاهی اتفاق می افتد که پرداخت آن از توان مالی آنها خارج است در حالی که بی توجهی به این مهم باعث می شود چنانچه اتفاقی برای خودرو آنه بیفتند بیمه ها تمام و کمال خسارات آنها را نمی پردازند و با مشکل جدی مواجه می شوند.

گفتنی است؛ بیمه مرکزی نیمه تیرماه سالجاری در بخشنامه ای که برای شرکت‌های بیمه فرستاده شرایط پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه به دلیل نوسان قیمت در بیمه‌نامه بدنه خودرو را اعلام کرد.

افزایش قیمت خودرو دلیل توجه به افزایش سرمایه بیمه نامه بدنه 
در چنین شرایطی بود که با توجه به افزایش قیمت خودرو در سالجاری، اعلام شد تا دارندگان بیمه بدنه برای دریافت خسارت کامل و عدم اعمال ماده ۱۰باید نسبت به ترمیم سرمایه بیمه نامه بدنه خود اقدام کنند.

چندی پیش نیز عباس خسروجردی مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی اعلام کرد: در شرایط عمومی بیمه بدنه اتومبیل در ایران هنگامی که قیمت خودرو در زمان حادثه بیشتر از مبلغ بیمه شده مندرج در بیمه نامه باشد، شرکت بیمه خسارت را با اعمال قاعده نسبی سرمایه محاسبه می کند به این معنا که بخشی از خسارت را حتی اگر جزئی هم باشد پرداخت نمی کند و به عهده بیمه گذار است.

بنابراین بیمه گذاران باید با توجه به نوسان قیمت نسبت به ترمیم سرمایه بیمه نامه خود اقدام کنند. همچنین توصیه شده است، بیمه گذاران پوشش اضافی نوسان قیمت در سه لایه ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰درصد را با یک حق بیمه اضافی که درصدی از حق بیمه است را خریداری کنند که اگر مبلغ خودرو افزایش پیدا کرد خسارت را کامل دریافت کنند.

کد خبر: ۶۵٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha