۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
عملکرد ضعیف دولت در حوزه ارز برای مردم کاملاً ملموس است
نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس:

عملکرد ضعیف دولت در حوزه ارز برای مردم کاملاً ملموس است

دهنوی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق، با انتقاد شدید از اظهارات نسنجیده رئیس بانک مرکزی، طرح این مباحث را نوعی فرافکنی سیاسی خواند و گفت: مجلس در از بین بردن رانت و فساد مصمم است و طرح این مباحث مسیر مجلس و کمیسیون تلفیق را منحرف نخواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحسن دهنوی با اشاره به اظهارات همتی رئیس بانک مرکزی درباره مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق درباره نرخ ارز، این اظهارات را نوعی فرافکنی خواند و گفت: عملکرد ضعیف این دولت در حوزه ارز برای مرم کاملا ملموس است و نیاز به هیچ گونه توضیحی ندارد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دولت، ضعیف‌ترین دولت پس از انقلاب در زمینه سیاست‌های ارزی بود، افزود: بانک مرکزی نیز در حوزه سیاست‌های ارزی ضعیف‌ترین بانک مرکزی پس از انقلاب بود و باعث شد، شاهد بیشترین میزان افت ارزش پولی ملی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه این مصاحبه‌های جانبدارانه که نوعی فرار رو به جلو به شمار می‌آید، هیچ تأثیری در ذهن مردم نخواهد داشت، ادامه داد: اگر آقایان توانایی اصلاح نرخ ارز را داشتند، چرا روند به گونه‌ای پیش رفت که نرخ ارز از حدود ۳ هزار و اندی تا رقم ۳۰ هزار تومان بالا رفت و امروز به ۲۶ هزار تومان رسید.

ربط دادن ضعف در مدیریت بازار به مصوبه مجلس، نوعی فرافکنی سیاسی به شمار می‌آید
دهنوی تصریح کرد: بنابراین ربط دادن ضعف در مدیریت بازار به مصوبه مجلس، نوعی فرافکنی سیاسی به شمار می‌آید؛ اگر دولت توانایی در زمینه اصلاح نرخ ارز دارد، این اصلاحات را همین الان که هنوز هیچ مصوبه‌ای قانونی نشده است، انجام دهد.

رقمی معادل ۱۸ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی به افرادی خاص به صورت رانتی توزیع شد
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روزی که رقمی معادل ۱۸ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی به افرادی خاص به صورت رانتی توزیع شد و یک طبقه جدید از اشرافیت در نظام جمهوری اسلامی ایران ظهور کرد، آقایان باید به فکر اصلاح سیاست‌های ارزی می‌افتادند و مصاحبه می‌کردند.

دهنوی تصریح کرد: روزی که نرخ دلار به صورت نمایی در بازار رو به افزایش بود و آقایان هیچ عملی انجام ندادند باید اقدامی صورت می‌گرفت نه امروز که هنوز مصوبه‌ای در حال بحث کارشناسی بوده و مبنای آن حذف رانت خواری است.

وی افزود: یقیناً اگر این مصوبه اثرات منفی بر اقتصاد کشور داشته باشد، خود مجلس نسبت به جبران آن اقدام خواهد کرد یعنی قطعا محل‌های جدیدی برای اختصاص یارانه‌ به کالاهای اساسی و کالاهای وارداتی اختصاص خواهیم داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: با حرف و گفتاردرمانی مسئله‌ای از مسائل مردم حل نخواهد شد و دولت باید عملکرد و سیاست‌های خود را اصلاح کند. دولت اگر می‌خواهد اصلاح ساختاری صورت دهد اولین توصیه ما به آن‌ها حذف رانت و رانت خواری است.

دهنوی اضافه کرد: تا زمانی که در دولت قصد دارد، نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی را بین نزدیکان خود توزیع کند و برخی افراد خاص به سود برسند، هیچ اصلاحی در زمینه سیاست‌های ارزی دولت رخ نخواهد داد.

بحث‌های کارشناسی ادامه دارد هنوز کمیسیون تلفیق رقم قطعی نکرده است
وی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق نیز گفت: لازم می‌دانم توضیح دهم که هنوز هیچ نرخی از جمله نرخ ۱۷۵۰۰ تومان در کمیسیون تلفیق به تصویب نرسیده است. اتفاقی که رخ داده این است که امروز با این مصوبه فقط جلوی دلارهایی که با مابه التفاوت بالا به جیب برخی افراد می‌رود، گرفته شود و این مصوبه تلفیق فقط در جهت از بین بردن رانت و فساد است و هنوز هم این بحث ادامه دارد و باید در صحن بررسی و تصویب برسد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تأکید کرد: این فرافکنی‌ها فقط تخریب فرآیند کارشناسی در مجلس است و حاصل دیگری نخواهد داشت. مسئولان دولتی باید بدانند که کمیسیون تلفیق محل بحث‌های کارشناسی است و با طرح این مسائل نمی‌توانند مباحث در مجلس را منحرف کنند.

کد خبر: ۶۵٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha