۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
گام جدی چین و روسیه برای حذف دلار
سفارت روسیه در چین اعلام کرد

گام جدی چین و روسیه برای حذف دلار

چین و روسیه در سال جاری ۲۵ درصد مبادلات خود را با ارزهای ملی انجام دادند و هدفگذاری کردند که این رقم را به ۵۰ درصد برسانند.

به گزارش بازار، بر اساس اعلام سفارت روسیه در چین، مسکو و پکن سطح مبادلات ارزی خود را در سال جاری به ۲۵ درصد افزایش دادند و این در حالی است که در هفت سال پیش این رقم تنها ۲ درصد بود.

آندری دنیسوف سفیر روسیه در چین اعلام کرد: سهم مبادلات دو کشور با ارزهای ملی روز به روز در حال افزایش است و در ۹ ماهه نخست امسال این رقم به یک چهارم مبادلات دو کشور رسیده و یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام سفیر روسیه در چین اگرچه فرایند انجام مبادلات با ارز ملی دردسرهای زیادی دارد اما در شرایط فعلی این یک نیاز ضروری برای کشورها محسوب می شود تا مبادلات خود را در غیاب دلار انجام دهند.

سفیر روسیه تاکید کرده که دو کشور چین و روسیه اصرار دارند مبادلات دو کشور با ارزهای ملی روبل و یوان انجام شود چرا که در حال حاضر فشارهای زیادی روی دو کشور ایجاد می‌شود.

دنیسوف اضافه کرده کشورهایی که به دنبال استفاده از ارزهای ملی هستند تنها چین و روسیه نیستند و بسیاری از کشورهای دیگر در حال کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری خودشان هستند و می خواهند دیگر این ارز را به عنوان ابزار مبادلاتی خود استفاده نکنند.

بر اساس این گزارش دو طرف چین و روسیه توافقنامه بین دولتی را اوایل سال ۲۰۱۹ برای استفاده از ارزهای ملی امضا کردند و پس از آن مسکو و پکن توافق کردند که استفاده از ارزهای ملی را تا سطح ۵۰ درصد برسانند اوایل امسال اتحادیه توسعه خارجی چین گزارش داد که تجارت دو جانبه چین و روسیه در پایان ۲۰۱۹ از رقم ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد.

مسکو و پکن گام مهمی را برای حذف موانع استفاده از ارزهای ملی برداشته‌اند که می‌تواند به افزایش سریع توسعه همکاری‌های دو کشور منجر شود این دو کشور همچنین اعلام کردند که به دنبال این هستند تا پایان سال ۲۰۲۴ سطح مبادلات با ارزهای ملی را به ۲۰۰ میلیارد دلار برساند.

کد خبر: ۶۵٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha