۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
موفقیت کسب و کارها در گرو مهارت آموزی کارکنان
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی مطرح کرد

موفقیت کسب و کارها در گرو مهارت آموزی کارکنان

کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: سازمان ها می توانند با جمع آوری اطلاعات درباره علائق، انگیزه ها و ارزش های تک تک کارکنان، مدیریت کارکنان را شخصی سازی کنند.

به گزارش بازار: «ابوالفضل کیانی بختیاری» در کنفرانس توسعه منابع انسانی با موضوع بازآفرینی اکو سیستم مدیریت منابع انسانی، اظهار داشت: روند مدیریت منابع انسانی شامل چهار موج است که موج اول شامل حامی کارکنان سیستم های رفاهی، و ... موج دوم شامل رویه های جذب و استخدام، آموزش، مدیریت عملکرد و ...  موج سوم شریک استرتژیک کسب و کار و موج چهارم اکوسیستم منابع انسانی است.

وی در این خصوص، افزود: نکته مهم در موج سوم و چهارم این است که رقابت واقعی در ذهن منابع انسانی اتفاق می افتد اگر منابع انسانی در افکار خود شکست بخورند کسب و کار نیز با شکست مواجه می شود.

تاثیر کرونا در رشد کسب و کارها
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دوم سخنان خود به بیان برخی تغییرات پارادایمی در HRM.۰۴ پرداخت و اظهار کرد: این تغییرات شامل ظهور نسل جدید فناوری ها تغییر فرهنگ کار، تغییر الگوهای کاری، تبدیل شدن نوآوری به پارادایم اصلی کسب و کار است.

کیانی بختیاری در ادامه، بیان کرد: سازمان ها به چهار بخش شبکه ای، هوشمند، دو سو توان و خود طراح تقسیم بندی می شوند.

وی اظهار داشت: اکو سیستم منابع انسانی، محیطی زنده و پویا، متشکل از افراد، فرآیندها، فناوری ها و سایر ذینفعان فعال در فعالیت های منابع انسانی است که با یکدیگر تعامل و تبادل دارند و بر محیط پیرامونی نیز اثر گذار هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، بازطراحی مفهوم سنتی منابع انسانی، به مفهوم جدید منابع انسانی را جنگ استعداد نامید و اظهار داشت: برندگان این جنگ کسانی نیستند جز آنهایی که بتوانند با روش های محسوس و نامحسوس متقاضیان بالفعل و بالقوه را شناسایی و جذب کنند.

کیانی بختیاری، گفت: اکوسیستم درونی منابع انسانی به پنج بخش جذب و استخدام، برنامه ریزی، ارزیابی، رسیدگی به شکایات، جبران خدمات، آموزش، نگهداشت و رسیدگی به شکایات تقسیم بندی می شوند.

وی تصریح کرد: روند های اثر گذار بر سرمایه هایی انسانی و ضرورت بازآفرینی اکو سیستم را براساس نظر سنجی از ۱۰ هزار رهبر کسب و کار و سرمایه انسانی در ۱۴۰ کشور دنیا به صورت سازمان آینده، جذب استعدادها، مدیریت عملکرد، تحول در رهبری، تحلیل نیروی کار و آینده کار هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص روند های منابع انسانی در سال ۲۰۲۱ اظهار داشت: شرکت های بزرگ مانند توئیتر و اسکوئر و غیره حتی در شرایط پسا کرونا نیز دور کاری را ادامه خواهند داد. علاوه بر این حدود ۶۳ درصد مدیران مورد مصاحبه توسط فورچون ۵۰۰ قرار گرفتند، معتقدند که بحران پاندمی کرونا، فناوری های کسب و کار را رشد داده و باعث ایجاد سرعت عمل و نوآوری شده است.

کیانی بختیاری در ادامه، گفت: منابع انسانی باید با دنیای دیجیتال، روش های جدیدی را برای فرآیندهایی نظیر استخدام، جامعه پذیری سازمانی و مدیریت کارکنان که بیشتر با حضور افراد انجام می شد، خلق کند.

اقتصاد گیک برای کسب و کارهای پلتفرمی آنلاین عمل می کند و علاوه بر کارفرمایان، برای کارکنان نیز سودمند است

موفقیت کسب و کارها در گرو مهارت آموزی کارکنان
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، تاکید کرد: موضوعاتی نظیر تعادل بین کار و زندگی، رفاه، ارتباطات و همکاری، میان کارکنان و بهینه سازی نتایج کسب و کار برای سازمان ها حیاتی است.

 وی در این خصوص اظهار کرد: سازمان ها می توانند با جمع آوری اطلاعات درباره علائق، انگیزه ها و ارزش های تک تک کارکنان، مدیریت کارکنان را شخصی سازی کنند.

کیانی بختیاری افزود: پیشران موفقیت کسب و کار به این بستگی دارد که به جای جستجوی دائم برای استعدادهای جدید، سازمان بتواند تیم های خود را مهارت افزایی کند و با قابلیت هایی مثل دانش داده، تصمیم گیری آنی

و یکپارچگی دیجیتال، این اطمینان را ایجاد کند که منابع انسانی، تخصص لازم برای موفقیت در آینده پر از تغییر را دارا باشند.

وی تاکید کرد: گذار به سمت خدمات اشتراکی آسان، باعث ارتقای تجربه کارکنان و افزایش سفارشی سازی مدیریت منابع انسانی می شود و فرصت دادن برای شخصی سازی کار و برتری از طریق تحلیل و ایجاد سازمان هدف محور از موارد بسیار ضروری است.

کیانی بختیاری درادامه، اکوسیستم بیرونی منابع انسانی را تشریح و در ارتباط با اقتصاد گیگ، گفت: اقتصاد گیک (محیطی است که موقعیت و جایگاه افراد در آن به طور معمول موقتی است و شرکت‌ها و سازمان‌ها عمدتاً قراردادهای کوتاه‌مدت با فریلنسرها یا همان آزادکاران منعقد می‌کنند) برای کسب و کارهای پلتفرمی آنلاین عمل می کند و علاوه بر کارفرمایان، برای کارکنان نیز سودمند است؛ چرا که به آن ها امکان کار انعطاف پذیر و سبک زندگی آزاد می دهد. علاوه بر این، همه گیری کرونا اقتصاد گیگ را در تمام دنیا تقویت کرده است و در آمریکا، بیش از یک سوم شاغلان، در اقتصاد گیگ مشغول به کار هستند. اقتصاد گیگ همانند کارفرمایان بدون کارمند، و کارمندان بدون کارفرما است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان سخنان خود بر ضرورت استفاده از ابزار و فناوری ها برای ساختن اکوسیستم منابع انسانی تحول آفرین و توانمندی کارکنان از این طریق، تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی فناوری ها در نهایت، برای کارکرد درست، به انسان و خرد انسانی نیاز دارند.

کد خبر: ۶۵٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha