۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
لذت‌ رانندگی با ایمن ترین خودروی جهان| ولووی بلندقامت XC۹۰ هوشمند ۵ ستاره درخشان کسب کرد

لذت‌ رانندگی با ایمن ترین خودروی جهان| ولووی بلندقامت XC۹۰ هوشمند ۵ ستاره درخشان کسب کرد

ولووXC۹۰ مدل ۲۰۲۱ در تست‌هایی که از سوی موسسه تست تصادف اتحادیه اروپا گرفته شد، توانست پنج ستاره درخشان ایمنی و بالاترین کسب امتیازات ایمنی سرنشینان، کودک، عابرپیاده و سیستم‌های کمکی ایمن را با موفقیت از این سازمان کسب کند.

بازار؛ گروه خودرو: تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که ولوو XC۹۰ را چرا ایمن‌ترین اس‌یووی صنعت خودروسازی می‌دانند؟ پس با نگاهی دقیق به کارنامه موفقیت این بلندقامت سوئدی می‌توان دانست که این عنوان به راستی برازنده XC۹۰ است؛ زیرا نسل دوم این اس‌یووی لوکس که در اوایل سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد، در کنار زبان جدید طراحی ولوو در همان سال جهت کسب رتبه ایمنی به موسسه یوروانکپ رفت.

بر این اساس در تست‌هایی که از سوی این موسسه تست تصادف اتحادیه اروپا از دردانه ولوو گرفته شد، توانست پنج ستاره درخشان ایمنی و بالاترین کسب امتیازات ایمنی سرنشینان، کودک، عابرپیاده و سیستم‌های کمکی ایمنی با موفقیت از این سازمان فارغ بیاید.

ولوو XC۹۰ با وجود خطوط تیز روی بدنه و فرم‌ و سطوح تخت ظاهری جذاب برای خود به ارمغان آورده است. چهره این اس‌یووی میان سایز لاکچری با وجود چراغ‌های به فرم چکش Thor، جلوپنجره مستطیل شکل مشبک و خطوط تیز روی کاپوت زیبا و در عین حال باوقار به نظر می‌آید.

در نمای عقب چراغ‌های کشیده عمودی با یک حجم‌پردازی صریح در عقب و اگزوزهای مستطیل شکل در طرفین و یک دیفیوزر نمای اسپرت و جذابی از یک اس‌یووی در یک چنین قامتی را به نمایش می‌گذارد

اما در نمای عقب چراغ‌های کشیده عمودی با یک حجم‌پردازی صریح در عقب و اگزوزهای مستطیل شکل در طرفین و یک دیفیوزر نمای اسپرت و جذابی از یک اس‌یووی در یک چنین قامتی را به نمایش می‌گذارد.

با وجود اینکه نسخه ۲۰۲۱ ری‌شارژ-پلاگین-هیبرید XC۹۰ مدنظر است، تنها تغییرات ظاهری به گرافیک زیبای الماسی چراغ‌های Thor و فرم جلوپنجره مستطیل شکل و به‌روزرسانی گرافیک چراغ‌های عقب منتهی می‌شود.

هرچند آینه‌های جانبی به رنگ مشکی پیانویی با جلوپنجره و خط کمربندی خودرو هارمونی بسیار عالی پیدا کرده تا ویژگی‌ اسپرت بودن را در این اس‌یووی میان سایز لاکچری را دوچندان کند.

فضای داخلی XC۹۰ را باید کابین دلنشین و زیبایی چون ظاهر آن توصیف کرد، چراکه نمایشگر ۱۲ اینچی برای کلاستر(مجموعه پشت آمپر) و نمایشگر ۱۰ اینچی میانی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو فضای مدرنی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

ضمن اینکه دریچه‌های عمودی بزرگ سیستم تهویه مطبوع، چیدمان سایر ادوات و داشبورد به اصطلاح خلوت موسوم به Clean Design با بهترین مواد اولیه چرم آلکانترا برای پوشش صندلی‌ها و روکش چرمی غربیلک فرمان و البته نورپردازی زیبا LED نواری و سقف بزرگ پانورامیک فضای دلنشین و جذابی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. طراحی غربیلک فرمان، نوع طراحی صندلی‌های نسل جدید ولوو و دسته مشابه بالاترین سطح راحتی و ارگونومی را به راننده هدیه می‌دهد.

این نسخه از XC۹۰ همانطور که از نام آن بر می‌آید، پلاگین-هیبرید بوده، بنابراین در این نسخه مهندسان ولوو با به ‌کارگیری یک موتور چهارسیلندر خطی دولیتری تجهیزشده به توربوشارژ و سوپرشارژ توانایی تولید ۳۳۰ اسب‌بخار قدرت را در ۶ هزار آرپی‌ام (دور در دقیقه) و ۴۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۲۲۰۰ آرپی‌ام تا ۴۴۰۰ آرپی‌ام را دارد.

مهندسان شرکت خودروسازی ولوو دو الکترموتور قدرتمند در محور جلو و عقب نیز تدارک دیده‌اند تا مجموع قدرت این دو موتورالکتریکی به ۶۵ کیلووات(۸۷ اسب‌بخار) در ۷ هزار آرپی‌ام و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۳ هزار آرپی‌ام تولید کند

این در حالی است که مهندسان شرکت خودروسازی ولوو دو الکترموتور قدرتمند در محور جلو و عقب نیز تدارک دیده‌اند تا مجموع قدرت این دو موتورالکتریکی به ۶۵ کیلووات(۸۷ اسب‌بخار) در ۷ هزار آرپی‌ام و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۳ هزار آرپی‌ام تولید کند.

بنابراین به صورت ترکیبی شاهد قدرتی ۴۱۷ اسب‌بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتون‌متری را با کمک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک با سامانه چهارچرخ محرک به هر دو محور جلو و عقب می‌رساند. سازه بدنه از نوع آلومینوم و در فریم جلو از پلاستیک فشرده و کربن بهره گرفته شده است.

همچنین باتری‌های لیتیوم-یونی با ظرفیت ۹.۲ کیلووات ساعتی مجموع وزن بدنه را به ۲۳۱۵ کیلوگرم رسانده است. با این وجود تنها ۵.۵ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسید و حداکثر سرعت به ۲۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

لیست بلند بالایی از آپشن‌های روز و آپشن‌های بهینه سازی شده در XC۹۰ تعبیه شده که هدآپ دیسپلی جدید با چند حالت نمایش، سیستم فوق ایمنی موقعیت سرنشینان و خروج از خودرو، ایربگ‌های بهینه‌سازی شده، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ترمز اضطراری خودکار و شناسایی عابرپیاده، سیستم پایش نقاط کور است.

همچنین سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم رانندگی خودکار هوشمند ولوو، سیستم آنالیز ترافیک، سیستم هوشمند قرارگیری سرنشینان و کودک در موقعیت خود، سیستم کنترل سرعت هوشمند، سیستم فوق هوشمند تشخیص و خواندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی جهت کنترل سرعت، ماساژورهای سرنشینان جلو، سیستم تهویه مطبوع سه گانه اتوماتیک و صندلی‌های ارگونومی و... و. از آپشن‌های این اس‌یووی هیبرید سوئدی هستند. شرکت خودروسازی ولوو نسخه ری‌شارژ-پلاگین هیبرید XC۹۰ را با قیمتی حدود ۷۰ هزار و ۵۷۰ دلار روانه بازار می‌کند.

کد خبر: ۶۵٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha