۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
مشگین‌شهر صاحب کارخانه فولاد می‌شود
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

مشگین‌شهر صاحب کارخانه فولاد می‌شود

اردبیل- عباس زاده، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما درخواست احداث کارخانه فولاد را در این‌شهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده‌ایم تا با پشتیبانی این وزارتخانه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این پروژه مهم به سرانجام برسد.

محمود عباس‌زاده مشگینی در حاشیه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشگین‌شهر در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مشگین علاوه بر ویژگی‌های تاریخی، مذهبی و ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری، از توانمندی‌های صنعتی برخوردار است به طوریکه کارخانه کامیون‌سازی و صنایع پایین‌ دستی در این حوزه در مشگین‌شهر پا گرفته است.

وی به وجود ۱۹ هزار بیکار فارغ‌التحصیل در مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های پنهان و آشکار این شهرستان، مشگین‌شهر همچنان از محرومیت واقعی رنج می‌برد به طوریکه از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان و حدود ۳۰ هزار خانوار، بیش از نیمی از این خانوارها در ماه‌های گذشته سبد کمک معیشتی دریافت کردند.

ناکارآمدی مدیریتی عامل اصلی ایجاد شکاف طبقاتی در بین مردم
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرایط نشان می‌دهد که شکاف طبقاتی و یک فقر نسبی در این شهرستان حاکم است که البته این شکاف طبقاتی و فقر ناشی از ناکارآمدی مدیریتی به رغم ظرفیت‌های عظیم این شهرستان است که متأسفانه نتوانسته‌ایم بین داشته‌های خود و آنچه که شایسته آن هستیم یک تعادل برقرار کنیم.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر از ظرفیت خوب معدنی نیز برخوردار است که امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت اولین کارخانه تولید کنسانتره در بخش مس و ملیبدن به زمین زده شد که این ظرفیت نیز می‌تواند فرصت اشتغالی را به وجود آورد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: مشگین‌شهر آرام آرام خیز مناسبی را به سمت صنعتی شدن برداشته است و انتظار می‌رود با توجه به این ظرفیت‌های بالقوه در این شهرستان، به سرعت احداث کارخانه تولید فولاد با تکنولوژی‌های مدرن و ظرفیت بخش خصوصی فراهم آید.

کارخانه فولاد شرایط مطلوبی را در حوزه اشتغال و کارآفرینی فراهم می کند
عباس‌زاده مشگینی اضافه کرد: با توجه به اینکه فولاد تأمین‌کننده نیاز بسیاری از صنایع در کشور است، وجود این کارخانه می‌تواند در مشگین‌شهر شرایط مطلوبی را در حوزه اشتغال و کارآفرینی فراهم کند و بیش از هر زمان دیگر به احداث چنین مجموعه‌ای نیاز داریم.

وی بیان کرد: کارهای نیمه‌تمام و پروژه‌های معطل زیادی در مشگین‌شهر وجود دارد که در ۱۰ سال اخیر مردم از به سرانجام نرسیدن آنها در رنج و عذاب هستند که ضرورت دارد در اواخر کار دولت تدبیر و امید به این پروژه‌ها سر و سامان داده شده و بسیاری از این طرح‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سفر یک روزه وزیر صمت به شهرستان مشگین که به صورت ویژه انجام شد، پیشنهاد کردیم تا در کنار تکمیل این پروژه‌های صنعتی، معدنی و تجاری به شهرستان مشگین‌شهر در مسیر تحول صنعتی کمک زیادی شده و پشتیبانی‌های لازم انجام شود.

کد خبر: ۶۵٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید شهریار میر عبدالاهی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      سلام با تشکر از اقای محمود عباس زاده نظر من در مورد شرکت کامیون سازی مشگین شهره یک ساله فرم پر کردم اصلا توجه نکردن