۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
مشکل تأمین قطعات کامیون‌سازی مشگین‌شهر برطرف می‌شود
وزیر صمت:

مشکل تأمین قطعات کامیون‌سازی مشگین‌شهر برطرف می‌شود

اردبیل - رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بررسی‌های انجام شده قرار است مشکل تأمین قطعات در کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر به سرعت برطرف شود.

علیرضا رزم‌حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما در سفر یک روزه به مشگین‌شهر در گام نخست از ظرفیت‌های معدنی این‌شهر بازدید کرده و عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره مس و مولیبدن را با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام دادیم.

وی تصریح کرد: مشگین‌شهر با داشتن پهنه‌های معدنی مناسب و ظرفیت خوب استخراج و اکتشاف می‌تواند یکی از مناطق مؤثر در کشور در تولید محصولات معدنی باشد که قطعا در مشگین‌ و خلخال این سرمایه‌گذاری‌ها به اشکال مختلف ادامه پیدا می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به بازدید خود از کارخانه کامیون‌سازی نیز اشاره کرد و گفت: در این کارخانه با ظرفیت خوب نیروی انسانی ماهر و همچنین ورود این مجموعه به تولید قطعات مختلف آشنا شدیم و مشکل تأمین برخی از قطعات کامیون‌سازی مشگین‌شهر قرار است به سرعت با پشتیبانی وزارت صمت برطرف شود.

رزم‌حسینی افزود: در جلسه‌ای که هفته آینده در تهران خواهیم داشت با پشتیبانی ایدرو برنامه ساخت قطعات در دستور کار قرار گرفته و این کار را با سرعت و قوت به پیش خواهیم برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما انتظار نداریم این کارخانه تمام قطعات و مجموعه کامیون را خودش تولید کند بلکه ضرورت دارد با تأمین این زنجیره قطعات و قالب‌های مورد نیاز زمینه تولید و عرضه محصولات این کارخانه به بازار فراهم آید.

رزم‌حسینی اضافه کرد: مدیریت شرکت حدیدمبتکران در توضیحات خود اعلام کرد که در صورت تأمین قطعات ظرفیت تولید ۵۰ دستگاه خودروی سنگین یورو پنج را در قالب کامیون و کامیونت دارد که قطعا با تلاش و پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، ظرفیت آن افزایش می‌یابد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در صنعت خودرو در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام دادیم و همچنان آمادگی داریم برای تعادل‌بخشی به بازار خودرو از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت کنیم.

وزیر صمت اظهار کرد: با حذف دلالان از بازار خودروی سبک و سنگین سعی بر این است تا قیمت خودرو متعادل شود و با هرگونه انحصارگری در این حوزه مخالف هستیم.

وی تصریح کرد: قطعا با راه‌اندازی زنجیره تولید خودرو و قطعات آن در استان‌های مختلف می‌توانیم انحصار دو شرکت دولتی را بشکنیم و زمینه تولید خودروهای مناسب و شایسته را در شأن ایرانیان فراهم کنیم.

کد خبر: ۶۵٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha