۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
جنگل‌های زاگرسی در استان همدان احیا و غنی‌سازی می‌شوند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

جنگل‌های زاگرسی در استان همدان احیا و غنی‌سازی می‌شوند

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه بازمانده‌هایی از جنگلهای زاگرسی در استان همدان وجود دارد، گفت: احیا و گسترش این جنگل ها در دست اقدام است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزائی از احیای جنگل‌های منطقه زاگرس در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: استان همدان به دلیل میزان ارتفاعی که از سطح دریا دارد کم جنگل بوده و بیش از جنگل از نعمت مراتع خوب برخورداراست.

وی بابیان اینکه بازمانده‌هایی از جنگل‌های زاگرسی در استان همدان وجود دارد که به دنبال احیا و گسترش آن هستیم، افزود: در دو ناحیه رویشی در همدان شامل جنوب استان و در مناطقی مانند نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و ملایر و در شمال استان و منطقه فامنین نوارهای باریکی از جنگل‌های زاگرسی دیده می‌شود به همین منظور طرح‌های توسعه‌ای در حوزه جنگل‌کاری تهیه‌شده و در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد: معدود جنگل‌های جنوب استان همدان بازمانده جنگل‌های زاگرسی و جنگل‌های شمال استان همدان نیز بازمانده از جنگل‌های ایرانی و تورانی هستند به همین دلیل سال گذشته در جنوب استان به‌ویژه منطقه نهاوند طرح بوم‌سازگان جنگل‌ها را اجرا کردیم.    

 وی عنوان کرد: امسال نیز طرح توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها را در استان همدان اجرایی کرده‌ایم که وسعت اجرای آن بیش از ۵۰۰ هکتار از طرح جنگل‌کاری یک هزار هکتاری استان همدان را شامل می‌شود.

خزائی ارتقای تاج پوشش جنگل‌های استان همدان را مهم‌ترین هدف این سازمان از اجرای طرح‌های جنگل‌کاری، توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها دانست و بیان کرد: در تلاشیم با احیای مناطق جنگلی استان همدان و متراکم سازی آن‌ها از ظرفیت‌های موجود در جنگل‌ها بهره‌مند شویم.

کد خبر: ۶۵٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha