۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
گردش مالی تولید کلوچه در ملایر سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال است
رئیس میراث‎فرهنگی ملایر:

گردش مالی تولید کلوچه در ملایر سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال است

همدان - رئیس میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی ملایر گفت: گردش مالی تولید کلوچه در شهرستان ملایر سالانه رقمی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت: پخت کلوچه از آن دست سنت‌هایی است که در رگ و خون هر ملایری ریشه دوانیده و تنور کلوچه تمام فصل‌ها در ملایر گرم است و آوازه کلوچۀ‎ سنتی ملایر به بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور رسیده است.

رئیس میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی ملایر گفت: کلوچه ملایر در سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده و با وجود بیش از ۷۰ کارگاه پخت کلوچه، سالانه بیش از ۲۵ میلیون عدد کلوچه در این شهرستان تولید می‌شود و گردش مالی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریالی در سال را داراست و توانسته ۳۵۰ اشتغال مستقیم ایجاد کند.

جلیلی افزود: باید بحث برندسازی و بسته‌بندی برای رونق و توسعه این سنت دیرینه در دستور کار قرار گرفته تا این محصول سنتی وارد بازارهای جدید و فروشگاه زنجیره‌ای شده و پس از آن، شرایط برای صادرات این محصول تسهیل شود.

وب گفت: با توجه به اینکه ملایر عنوان شهر جهانی انگور و مبلمان ‎منبت را در سال های قبل کسب کرده و در سطح دنیا با این دو برند مطرح شده در همین راستا پخت کلوا و کلوچه و کسب عنوان ملی نیز می‎تواند در رونق هرچه بیشتر این سوغات مثمر ثمر باشد.

جلیلی گفت: مزیت کلوا و کلوچه ملایر، استفاده از شیره انگور در پخت آن است.

کد خبر: ۶۵٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha