۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
سیاست هند برای تسریع روند واکسیناسیون مردم چیست؟
به دنبال تایید ۲ واکسن در کشور هند مطرح شد؛

سیاست هند برای تسریع روند واکسیناسیون مردم چیست؟

بعد از تایید واکسن در کشورهای مختلف و شروع واکسیناسیون این سوال ایجاد می شود که چگونه می توان سرعت واکسیناسیون را افزایش داد و در کوتاه ترین زمان بیشترین شمار از مردم را در مقابل ویروس ایمن کرد؟

بازار؛ گروه بین الملل: در روزهای اخیر خبر از تایید واکسن آکسفورد در هند و برنامه ریزی دولت برای واکسیناسیون به گوش رسید. طبق اطلاعات موجود علاوه بر واکسن آکسفورد، واکسن تولیدی شرکت بهارات هند هم برای استفاده اضطراری مورد تایید قرار گرفته است و حال برنامه ریزی برای واکسیناسیون مردم در جریان است.

در درجه اول مهمترین مساله تامین هزینه لازم برای واکسیناسیون عمومی واکسن در هند است. کشوری که بسیار پرجمعیت و بسیار وسیع است و عرضه واکسن به دور افتاده ترین مناطق آن کاری زمان بر و هزینه بر است.

از طرف دیگر دولت فراهم سازی شرایط برای شروع واکسیناسیون را آغاز کرده است. موسسه سروم کشور هند که یکی از بزرگترین موسسات تولید واکسن در دنیا است علاوه بر مشارکت با شرکت آکسفورد برای تولید یک میلیارد دوز واکسن، با شرکت نوواکس و دولت روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک همکاری می کند و در نظر دارد علاوه بر عرضه به بازار مصرف داخلی در صادرات واکسن به کشورهای در حال توسعه خاورمیانه نیز همکاری داشته باشد.

 شرکتهای بزرگ هندی اخیرا به دولت اعلام کردند برای واکسیناسیون مردم به کمک دولت می آیند. اتحادیه شرکتهای بزرگ هندی در روزهای اخیر از دولت خواستند تا به آنها اجازه دهند تا بودجه های مرتبط با بخش مسولیتهای اجتماعی را برای واکسیناسیون کشور استفاده کنند. طبق قوانین هند از سال ۲۰۱۴ تا کنون شرکتهای بزرگ موظف هستند سهمی از درآمد خود را برای انجام مسولیتهای اجتماعی اختصاص دهند.

واکسیناسیون کارکنان شرکتها و خانواده های آنها
بر طبق گزارش ارایه شده توسط نشریه اکونومیک تایمز هند، شرکتهای بزرگ از دولت خواسته اند تا از بودجه مسولیتهای اجتماعی  خود برای واکسیناسیون کارکنان و خانواده های آنها استفاده کنند و ما بقی بودجه برای واکسیناسیون ساکنان مناطق دور افتاده در اختیار کمیته واکسن کشور قرار بگیرد.

طبق این طرح دولت موظف است یک پزشک آموزش دیده برای واکسیناسیون به ادارات بفرستد تا این کار زیر نظر وزارت بهداشت انجام شود. در صورت موافقت دولت با اجرای این طرح می توان انتظار داشت که سرعت واکسیناسیون در هند افزایش یابد و دولت به هدف خود که واکسینه کردن ۳۰۰ میلیون نفر تا اواسط سال ۲۰۲۱ است دست پیدا کنند.

این طرح یکی از مهمترین طرح هایی است که در روزهای اخیر برای تسریع روند واکسیناسیون در دنیا پیشنهاد شده است و می تواند کشوری که به دلیل نرخ بالای ابتلا و مرگ و میر با چالشهای زیادی روبرو است را از این بیماری رها کند.

موسسه سروم هند هم در واکسیناسیون همکاری می کند
از یک طرف موسسه سروم که بزرگترین موسسه تولید کننده واکسن در دنیا است  اعلام کرد ۷۵ میلیون دوز واکسن  تولید کرده است و می تواند تا انتهای اولین هفته ژانویه  حجم واکسن موجود در انبارها را به ۱۰۰ میلیون دوز برساند. این موسسه آمادگی لازم برای توزیع سریع واکسن در هند را دارد می تواند با سرعت زیادی  گروه های حساس را واکسینه کند.

موسسه  سروم هند  اعلام کرد آموزش ۹۶ هزار نفر از پزشکان و کادر بهداشت و درمان را برای واکسیناسیون مردم تکمیل کرده است و  این افراد می توانند به مراکز درمانی و مراکزی که برای تزریق واکسن ساخته می شود بروند و واکسیناسیون را انجام دهند. موسسه سروم هند تاکید کرده است که آموزش نیروهای انسانی لازم برای اجرای طرح واکسیناسیون عمومی مردم در هند  از سه ماه قبل شروع شده است.دولت هند اعلام کرد ۳۰۰ میلیون نفر را تا انتهای ژوین سال ۲۰۲۱ و ۵۰۰ میلیون نفر را تا اواسط سال ۲۰۲۲ واکسینه خواهد کرد.

قیمت واکسن آکسفورد چقدر است؟
هر دوز واکسن در بازارهای مختلف باقیمت متفاوتی عرضه می شود. موسسه سروم کشور هند قیمت هر دوز واکسن آکسفورد در بازار هند را برابر با ۳ دلار اعلام کرد و هر دوز واکسن این شرکت در بازار ایتالیا با قیمت ۲.۸ دلار عرضه می شود که انتظار می رود مشابه قیمت در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد. پیشتر مقامات بلژیک قیمت هر دوز واکسن آکسفورد را برابر با ۱.۷۸ یورو اعلام کرده بودند.هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت واکسن آکسفورد در بریتانیا منتشر نشده است ولی آسترازنکا اعلام کرده است قصد کسب سود از این واکسن در سال ۲۰۲۱ را ندارد.

 بر طبق اطلاعات موجود قیمت هر دوز واکسن در بازار کشورهای امریکای لاتین بیش از ۴ دلار نخواهد بود و منابع آگاه قیمت هر دوز از این واکسن در بازار بنگلادش را بین ۴ تا ۵ دلار اعلام کردند. شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد اعلام کردند با شرکتهای  داروسازی کارآمد در کشورهای مختلف دنیا در تولید واکسن همکاری می کنند تا ظرفیت عرضه واکشن به بازار جهانی را افزایش دهند. این شرکت اعلام کرده است توان تولید ۳.۱ میلیارد دوز واکسن را دارد که ۱ میلیارد دوز از آن توسط موسسه سروم هم تولید خواهد شد.

کد خبر: ۶۵٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha