۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
خام فروشی مواد معدنی هشترود
نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس خبر داد

خام فروشی مواد معدنی هشترود

تبریز- نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: با وجوداینکه این شهرستان‌ها در بخش معدن ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند ولی مواد استخراج شده به صورت خام به فروش می‌رسد و هیچ ارزش افزوده و اشتغال‌زایی برای شهرستان ندارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، سیدحمزه امینی اظهار داشت: از حدود ۱۶ سال پیش سد سهند احداث شده و در چهار سال گذشته اقدامات خوبی مانند لوله کشی ۳ هزار هکتار در پای آب این سد انجام شد، امیدواریم در این ماه‌های آخر دولت دوازدهم نیز توجه‌ها نسبت به این موضوع بیشتر شده و  مابقی این زمین‌ها به متراژ ۸۵۰۰ هکتار  نیز لوله کشی شود.

وی ادامه داد: کشاورزان نیز در این خصوص همکاری های لازم را انجام می‌دهند که در صورت اتمام این مورد، صنعت این دو شهرستان از تک قطبی به چندقطبی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان‌ها در بخش معدن ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد افزود: هشترود و به ویژه چاراویماق به شدت منطقه معدنی هستند. معادل غنی آهن و سنگ و  مرغوب‌ترین خاک چینی کشور در این منطقه وجود دارد.

 امینی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته مواد خام از معادن استخراج شده و به صورت خام به فروش می‌رسید و هیچ ارزش افزوده و اشتغال‌زایی برای شهرستان نداشت، اخیرا طی جلسات متعددی که با مسئولین مربوطه داشتیم قرار بر این شد تا این محصولات را به صورت فرآوری شده ارائه دهیم تا خام فروشی انجام نشده و از طرفی هم اشتغال زایی کرده باشیم.

کد خبر: ۶۵٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha