۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
‌۴۲ درصد از گاز مصرفی استان سمنان در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد
استاندار سمنان:

‌۴۲ درصد از گاز مصرفی استان سمنان در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده است، گفت: ۴۲ درصد از گاز مصرفی در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی با وزارت کشور با اشاره به اینکه برای تامین انرژی پایدار در کشور ناگزیر به مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف گاز هستیم، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان مصرف شده که ۴۲ درصد از گاز مصرفی استان در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. ‌

وی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد از گاز مصرفی مربوط به بخش مشترکان خانگی است، افزود: دستگاههای اجرایی باید ضمن استفاده ی درست از انرژی، مصرف سوخت خود را تا حد ممکن کاهش دهند.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه با دستگاه هایی که مصرف بیش از اندازه از انرژی داشته باشند برخورد خواهد شد، تصریح کرد: با آغاز فصل زمستان و افزایش مصرف گاز برای تامین سوخت نیروگاهها مشکلاتی ایجاد می شود.

آشناگر با بیان اینکه برخی از نیروگاههای استان می توانند سوخت مصرفی خود را از گاز به گازوئیل تغییر داده و در مصرف گاز صرفه جویی کنند، یادآور شد: با صرفه جویی در مصرف انرژی علاوه بر مدیریت سوخت زمستانی، قطعا دچار قطعی برق و گاز در آینده نخواهیم شد. ‌

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف گاز در این مدت نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است؛ و این در حالی است که روزانه در استان سمنان بالغ بر ۸ میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود که با توجه به جمعیت استان، عدد نسبتا بالایی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز مربوط به واحدهای صنعتی است، گفت: برخی واحدهای بزرگ باید نسبت به تبدیل سوخت خود از گاز به مازوت اقدام کنند.

کد خبر: ۶۵٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha