۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
۲۸۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان صادر شد
رئیس جهاد کشاورزی کردستان:

۲۸۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان صادر شد

کردستان- سپری، رئیس جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۵۲ درصد کل صادرات گمرکات استان طی ۹ ماهه امسال مربوط به محصولات کشاورزی است، گفت: ۲۸۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی از گمرکات استان در این مدت صادر شد.

محمدفرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه امسال ۲۸۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی از گمرکات استان صادر شده است، اظهار داشت: در این مدت کل صادرات انجام شده از گمرکات استان ۵۴۹ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع سهم صادرات استان ۵۲ درصد آن را محصولات کشاورزی تشکیل می دهد، اضافه کرد: روزانه به طور میانگین سه هزار تن انواع محصولات کشاورزی از گمرکات استان به خارج از کشور صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: براساس خود اظهاری صادرکنندگان از میزان صادرات روزانه محصولات کشاورزی در گمرکات استان ۷۱۵ تن آن مربوط به تولیدات استان است.

سپری ارزش وزنی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات استان در این مدت را ۷۹۹ هزار تن ذکر کرد و گفت: از لحاظ وزنی میزان صادرات محصولات کشاورزی استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ارزش دلاری محصولات کشاورزی صادر شده از گمرکات استان در ۹ ماهه سال گذشته ۲۳۶ میلیون دلار بوده است، یادآور شد: این میزان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: از مجموع کل صادرات محصولات کشاورزی استان ۵۹۶ هزار تن به ارزش ۲۰۳ میلیون دلار از طریق گمرک باشماق مریوان و ۲۰۳ هزارتن به ارزش ۸۱ میلیون دلار هم از طریق سیرانبند بانه به خارج از کشور صادر شده است.

کد خبر: ۶۵٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha