۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
تبدیل آژانس های خودرو به تعویض روغنی و مشاوران املاک| ۲۱۰۰ خودرو مجوز تردد شبانه دارند
رئیس اتحادیه خودرو کرایه تهران در گفتگو با بازار خبر داد

تبدیل آژانس های خودرو به تعویض روغنی و مشاوران املاک| ۲۱۰۰ خودرو مجوز تردد شبانه دارند

هاشمی تیرآبادی، رئیس اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری میهمانی ها، مراسمها و و تردد شهروندان در سطح شهر تهران افت داشته و درآمد واحدهای صنفی آژانس های سواری کرایه، حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

بازار؛ گروه اصناف: «میرحسن هاشمی تیرآبادی» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در حالی که درآمد واحدهای صنفی خودرو کرایه و موسسات تروریستی در تهران ۴۰ درصد کاهش یافته، قیمت ها به علت رقابت و به خصوص با تاکسی های اینترنتی متناسب با گرانی ها آنچنان افزایش نیافته است.

وی با بیان اینکه قیمت پایه استفاده از خودرو کرایه موسسات توریستی در تهران مربوط به سال ۹۲ است، گفت: افزایش نرخ کرایه نیز در هرسال بر اساس تورم سالانه کشور که بانک مرکزی اعلام می کند حدودا به ازای هرسال ۱۵ درصد است.

رقابت شدید کرایه ها را به ۴۰ درصد زیر قیمت مصوب  کاهش داده است
رئیس اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران تاکید کرد: با این حال با توجه به رقابت شدید بین رانندگان تاکسی و به خصوص تاکسی های اینترنتی در سطح شهر تهران و برای حفظ مشتریان، نرخ کرایه این خودروها حتی ۴۰ درصد زیر قیمت مصوب سالانه است.

بر اساس میزان فعالیت آژانس های خودرو کرایه و تعداد خودروهای آنها طبق ضوابط تعیین شده برای هر آژانس بین ۳ تا ۵ خودرو از طرف فرمانداری تهران مجوز تردد صادر شده است

هاشمی تیرآبادی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی برای تعداد خودروهای دارای مجموز برای تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهر تهران گفت: بر اساس میزان فعالیت آژانس های خودرو کرایه و تعداد خودروهای آنها طبق ضوابط تعیین شده برای هر آژانس بین ۳ تا ۵ خودرو از طرف فرمانداری تهران مجوز تردد صادر شده است.

این مقام مسئول در اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران بیان کرد: طبق ارزیابی های انجام شده این خودروها نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح معمولا به فرودگاه، ترمینال و یا بیمارستان تردد کرده اند و درصددیم اگر آژانسی نیازمند مجوز بیش از این تعداد باشد از طریق فرمانداری تهران مجوزهای لازم را اخذ کنیم.  

هم اکنون برای ۲۱۰۰ خودرو آژانس های کرایه در تهران بدون احتساب حوزه شمیرانات، اسلامشهر و شهرری مجوز صادر شده است

۲۱۰۰ خودرو سواری مجاز به تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح
رئیس اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران با بیان اینکه هم اکنون برای ۲۱۰۰ خودرو آژانس های کرایه در تهران بدون احتساب حوزه شمیرانات، اسلامشهر و شهرری مجوز صادر شده است، یادآورشد: با توجه به درخواست تقاضای همکاران پس از بازدید و بررسیهای میدانی بازرسان اتحادیه قرار است تعداد خودروهای دارای مجوز تردد از ساعت ۴۱ تا ۴ صبح افزایش یابد.

هاشمی تیرآبادی بیان کرد: مردم برای استفاده از خودروهای کرایه و آژانس ها باید اطمینان خاطر داشته باشند تا بتوانند در زمان مورد نیاز از این خودروها که از نظر مسافران باید اطمینان داشته باشند، استفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد واحدهای صنفی عضو این اتحادیه دارای مجوز فعالیت در تهران گفت: پیش از این ۱۷۰۰ واحدی صنفی آژانس سواری کرایه در تهران فعال بودن اما به علت کاهش مسافران و کسادی بازار با شیوع بیماری کرونا ۸۰۰ واحد صنفی پروانه کسب خود را به حالت تعیلق درآورده اند و تمدید نکرده اند.

رئیس اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران خاطر نشان کرد: شیوع بیماری کرونا و تاکید بر کاهش همایش ها، میهمانی ها، عروسی ها، مجالس ترحیم و  دورهمی های خانوادگی، بیشتر آژانس ها آنهم اجاره ای کار خود را تعطیل کرده اند.

تعدادی از آژانس های خودرو سواری در تهران تغییر شغل داده اند
این مقام مسئول در اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران اظهار داشت: برخی از همکاران ما به علت کاهش مسافر واحدهای صنفی خود را به میوه ها فروشی، تعویض روغن و یا بنگاه های معاملات املاک تغییر داده اند و یا به علت نبود مسافر قابل توجه در سطح شهر پروانه کسب خود را تمدید نکرده اند.

در مجموع ۲۴ هزار خودرو سواری در این واحدهای صنفی فقط در تهران که کارت سوخت برای آنها صادر شده، کار می کنند

هاشمی تیرآبادی به تعداد خودروهای فعال در شهر تهران در آژانس های کرایه اتومبیل گفت: در مجموع ۲۴ هزار خودرو سواری در این واحدهای صنفی فقط در تهران که کارت سوخت برای آنها صادر شده، کار می کنند و اگر حوزه شمیرانات، اسلامشهر و شهرری به این آمار اضافه کنیم در مجموع بیش از ۵۰ هزار خودرو سواری در تهران بزرگ در آژانس ها کار می کنند.

این مقام مسئول در اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران بر رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در داخل خودروهای سواری واحدهای صنفی این اتحادیه افزود: همه رانندگان برای حفظ سلامت خود و مسافران ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و بعضا رانندگان با نصب تلق های پلاستیکی بین مسافر و راننده نیز حایل درست کرده اند.

رئیس اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران بیان کرد: برای الزام تمام واحدهای صنفی به رعایت پروتکل های بهداشتی بازرسی های سرزده و نظارت های مستمر از سوی بازرسان این اتحادیه انجام می شود تا همه واحدهای صنفی عضو این اتحادیه پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

کد خبر: ۶۵٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha