۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
در بازار رقابت به دنبال تصاحب سهم بازار دیگر برندها نیستیم!
عبدالله طاهری مدیر عامل بانی‌مد در گفتگو با بازار:

در بازار رقابت به دنبال تصاحب سهم بازار دیگر برندها نیستیم!

مدیر عامل بانی‌مد می‌گوید: امسال با تحولات اساسی که در الگوی سنتی خرید ایجاد شد و مشتریان به سمت خرید آنلاین تمایل بیشتری نشان دادند، بنابراین ما نیز وارد فاز مهمی از توسعه برندمان شدیم. در این مقطع خواستیم به شکل گسترده مشتریان و مخاطبانی را از بیرون دایره خریداران آنلاین تحت تأثیر قرار دهیم و برای همین هم به سمت بیلبوردهای شهری رفتیم.

مژده باقری؛ بازار: سال ۹۳ بود که استارتاپی به نام بانی‌مد پای در میدان فروش آنلاین گذاشت و با تمرکز بر فروش انواع پوشاک سعی کرد عملکردی متفاوت بر جای بگذارد. استارتاپی که بیش از ۶ سال از فعالیتش می‌گذرد اما سعی کرده در سکوت مسیر خود را پیش ببرد؛ کاربرانش را جذب کند، تخفیفاتش را ارئه دهد و حتی گه گاهی بیلبوردهای شهری را نیز به تصرف خود در بیاورد!  بانی‌مد از آن دسته استارتاپ‌هاست که به قول معروف مدیر عاملش جذب کاربران را با روش آهسته و پیوسته دنبال می‌کند. گفتگوی ما را با مدیر عامل بانی‌مد در ادامه بخوانید.

* از شروع فعالیت بانی مد بگویید؛ سال ۹۳ زمانی بود که تقریبا فضای آنلاین و خرید از به شکل امروز گسترده نبود؛ چطور شد تصمیم گرفتید سراغ پیاده سازی این ایده بروید؟
همین‌طور که گفتید ما جز اولین گروه‌هایی بودیم که به سمت ایجاد یک کسب و کار آنلاین برای پوشاک رفتیم. در آن زمان تصمیم داشتیم فروش محصولات جین‌وست را گسترش دهیم و  امکان دسترسی برای شهرستان‌هایی به وجود بیاریم که به فروشگاه‌های فیزیکی جین‌وست دسترسی ندارشتند. اما خیلی زود به یکی از بزرگترین مراکز خرید آنلاین تبدیل شدیم. ما باید به سرعت نسبت به تغییرات و تحولات الگوی خرید واکنش نشان می‌دادیم. برای همین سعی کردیم وارد راه شده و در نهایت جایگاهی برای خودمان به دست بیاوریم.     

* بانی مد با چند نفر استارت کار خود را زده و امروز بعد از ۶ سال فعالیت تیمی چند نفره دارد؟
در بانی‌مد یک خاطره معروف داریم که بانی‌مد از یک اتاق شیشه‌ای کوچک در ساختمان اصلی جین‌وست کارش را شروع کرد و در تعدادی راه، ما به عدد انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسید، اما در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ نفر  در تیم مشغول هستیم و یک خانواده بزرگ رو شکل در کنار هم تشکیل داده‌ایم.  

* بانی‌مد چه خدماتی به کاربران ارائه می‌دهد و یک کاربر قرار است چه تجربه‌ای در بانی‌مد به دست بیاورد؟
باور استراتژیک ما در بانی‌مد این است که باید برای کاربرانمان تجربه‌ای متمایز و ممتاز ایجاد کنیم. مهمترین فاکتور ما در این میان ایجاد تجربه خرید آسان و احساس رضایت کامل است. برای رسیدن به این هدف ضمن بهبود سرویس و خدمات در بخش‌های مختلف، جشنواره‌های فروش مختلفی را برگزار می‌کنیم تا کاربران ما، از تخفیف‌های متمایز با تمام فروشگاه‌های دیگر بهره‌مند شوند.     

* از چالش های استارت مسیر و چالش هایی که هنوز هم گاها درگیر آن هستید بگویید؟
یکی از چالش‌های پیش‌رو ما الگوی سنتی در خرید بوده است. اما مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل استارت‌آپ‌ها در ایران شاید راه پر پیچ خمی است که میان رویا تا واقعیت با آن مواجه هستیم. در سالهای اخیر مشکلات اقتصادی و مخصوصا نوسانات بازار ارز مثل طوفان‌های هر روزه بر ما چیره شدند و واقعا شرکت‌هایی که در این عرصه باقی ماندند شاید واقعا خیلی پوست کلفت بودند که کم نیاورند. گذشته از این‌ها، کار ما مخصوصا در زمینه‌ی مرکز خرید آنلاین دارای ویترین هست و متاسفانه همیشه مورد قضاوت قرار می‌گیریم! ولی هیچ کس زمانی که دارد در رابطه با ما قضاوت می‌کند شرایط بیرون از مرکز خرید ما را نمی‌سنجد. البته وقتی در یک پلتفرم آنلاین کار می‌کنید اولین چیزی که قبول می‌کنید و باید با آن کنار بیایید همین قضاوت شدن است. در شرایط بد اقتصادی شاید اولین چیزی که آسیب می‌بیند کیفیت اجناس باشد و اگر نخواهید بر خلاف رسالت خودتان یعنی فروش کالای با کیفیت عمل کنید باید از سود خودتلن چشم پوشی کنید و این شروع دست و پنجه نرم کردن با طوفان است.

 * بانی مد در ماه‌های اخیر با بیلیوردها وو تبلیغاتش شاید بیشتر دیده شد؛ چطور شد که تصمیم گرفتید با بیلیوردهای شهری بیشتر مردم را بیشتر با بانی‌مد آشنا کنید؟
امسال با تحولات اساسی که در الگوی سنتی خرید ایجاد شد؛ مشتریان به سمت خرید آنلاین تمایل بیشتری نشان دادند.  بنابراین ما نیز وارد فاز مهمی از توسعه برندمان شدیم. در این مقطع خواستیم به شکل گسترده مشتریان و مخاطبانی را از بیرون دایره خریداران آنلاین تحت تأثیر قرار دهیم و برای همین هم به سمت بیلبوردهای شهری رفتیم.

* در حال حاضر یوزهای بانی مد بیشتر از نسخه اپ استفاده می‌کنند یا نسخته تحت وب؟
ما در هر دوی این بسترها کاربرانی داریم و تقریبا استقبال از هر دو خوب و به یک میزان است.

* شاید یکی از سوالات مهم این باشد؛  در میدان رقابت بازیگر چندم هستید و برای رقابت با رقبا چه ایده‌هایی دارید؟
ما خودمان را لیدر بازار تجارت آنلاین نمی‌دانیم. دلیلش هم این است که نمی‌خواهیم فروشنده همه چیز باشیم. در واقع بازاری که ما مشغول فعالیت در آن هستیم؛ مد، پوشاک و سبک زندگی برای مشتریانی هست که ضمن اهمیت به کالا و قیمت به ارزش‌های نمادین، احساس رضایت و تجربه اهمیت می‌دهند. در این گستره تقریبا کسب‌وکاری را سراغ نداریم که بر چنین ارزش‌هایی پافشاری کنند. به خاطر همین دلایل خیلی در بازار رقابت به دنبال تصاحب سهم بازار دیگر برندها نیستیم، بلکه سعی می‌کنیم مشتریان خودمان را با آهستگی و آرامش پیدا کنیم و رفتار خرید آنلاین باکیفیت و باارزش را ترویج کنیم.  

* از برنامه‌های آینده بانی مد رو بگویید؛ مثلا قرار است برای عید و ولنتاین مخاطب چه تجربه‌هایی را با بانی مد به دست بیاورد؟
به نظرم بگذارید این‌ها برای مشتریانمان سوپرایز باقی بماند!  اما می‌توانیم این خبر خوب را بدهیم که اگر رسانه‌های بانی مد مثل اینستاگرام، بلاگ، خبرگزاری‌ها، آپلیکیشن و سایت را دنبال کنند خبرهای خیلی جالبی در راه است.

* به عنوان صحبت پایانی اگر نکته‌ای جا مانده بفرمایید؟
دو نکته اساسی همیشه باقی می‌ماند و من به عنوان مدیرعامل هرگز از گفتنش پرهیز نمی‌کنم.  اگر امروز بانی مد در این نقطه ایستاده اول از همه مدیون مشتریانی است که به ما اعتماد کردند و امیدوارم با تجربه‌ای که کسب کرده‌اند، رضایت را احساس کرده باشند و بعد از آن تلاش و همکاری همکارانم در بانی مد و شرکای تجاری و تأمین کننده های ما نیز قابل ستایش است. بانی مد، مدیون تلاش‌های همکاران وفادار و پرتلاشی هست که ما در تیم داریم.

کد خبر: ۶۴٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha