۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کاهش ۳۶ درصدی سفرهای درون شهری و برون شهری استان همدان
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

کاهش ۳۶ درصدی سفرهای درون شهری و برون شهری استان همدان

همدان - سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: اعمال محدودیت سفر ناشی از شیوع کرونا موجب کاهش ۳۶ درصدی سفر در استان همدان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده ‌است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، صفر صادقی راد با اشاره به اینکه رانندگان مسافربری برون شهری به دلیل کاهش تقاضای سفر ناشی از شیوع کرونا متضرر شده‌اند، افزود: به هر یک از شرکت‌های مسافربری ۱۲ میلیون تومان و به رانندگان شش میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از کاهش ۷۰ درصدی مسافربری ناوگان حمل ‌و نقل برون‌شهری این استان خبر داد و با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی سفر در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گفت: امسال یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۸۰ سفر انجام شد که این میزان در مدت مشابه پارسال سه میلیون و ۹۳۸ هزارو ۳۶۵ مورد بوده است.

وی به محدودیت‌های اعمالی برای تهیه بلیت‌ها و تشویق مسافران به خرید بلیت به شکل اینترنتی اشاره کرد و یادآور شد: تشدید استفاده از ماسک، تشویق مسافران به خرید اینترنتی بلیت، محدودیت ظرفیت ناوگان مسافربری برون‌شهری (ظرفیت ۵۰ درصدی در اتوبوس‌ها و سوار کردن سه مسافر در سواری‌ها) از جمله اقداماتی است که با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده است .

صفر صادقی راد ادامه داد: مقرر شده تا مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیت وضعیت کرونایی مسافر را از طریق ارسال کد ملی و سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

کد خبر: ۶۴٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha