۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
افزایش ۲۳ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان
مدیرکل گمرک استان سمنان:

افزایش ۲۳ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان

سمنان- مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۲۱۶ میلیون دلار کالا از این استان صادرشده است، گفت: در این مدت ارزش دلاری کالاهای صادراتی ۲۳ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سعدالدین بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه در ۹ ماه ابتدای سال جاری درمجموع ۱۸۸ هزار و ۴۳۰ تن کالا از استان سمنان به خارج از کشور صادرشده است، اظهار داشت: ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی ۲۱۶ میلیون و ۴۱۹ هزار دلار برآورد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه حجم کالاهای صادراتی ازنظر وزنی هفت درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: کالاهای صادراتی از ۸۵  شرکت تولیدی و شامل ۸۰  قلم کالا از مبدأ استان سمنان به ۴۶  کشور دنیا صادر شد.

میانگین هر تن کالای صادراتی ۱۱۴۸ دلار است
مدیرکل گمرک استان سمنان با تأکید بر اینکه متوسط ارزش دلاری هر تن کالا صادراتی ۹ ماه امسال یک هزار و ۱۴۸ دلار بود، یادآور شد: عراق، ترکیه، اوکراین، آذربایجان، روسیه و هند مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان است.

سعد الدین با اشاره به اینکه میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی ۳۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت، تصریح کرد: هیدروکربن سبک، پودر یا مایع لباسشویی، کولرآبی، شیرینی، شکلات، آهن و فولاد از عمده‌ترین کالاهای صادراتی این استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان سمنان در حوزه واردات کالا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۷۲۳ تن کالا به استان سمنان واردشده که این میزان در مقایسه با سال گذشته ازنظر وزنی ۲۵ درصد کاهش و ازنظر ارزش دلاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

واردات کالا از ۱۷ کشور جهان
مدیرکل گمرک استان سمنان ارز این میزان کالای وارداتی را ۴۷ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار عنوان کرد و گفت: این میزان کالای وارداتی از ۱۷ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، آلمان، ازبکستان، کره جنوبی، امارات، اسپانیا، اتریش، هلند، بلژیک، مالزی، سوئیس به استان واردشده است.

سعدالدین عمده کالاهای وارداتی را نمایشگر، ماشین‌آلات نانوایی یا نان‌شیرینی‌پزی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، پروپیلن، القاء کننده‌ها و مبدل‌های برقی برشمرد و افزود: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی چهار هزار و ۴۴۱ دلار است.

وی ابراز کرد: گمرک استان در این مدت با احتساب ضمانت‌نامه‌ها، بالغ‌بر ۲۱ هزار و ۲۷۳ میلیون ریال درآمد داشته که از این مقدار مبلغ ۶۶ هزار و ۴۹۲ میلیون ریال مالیات بر ارزش‌افزوده است.

کد خبر: ۶۴٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha