۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
برگزاری نمایشگاه های بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است
نائب رئیس اتاق اصناف ایران:

برگزاری نمایشگاه های بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است

شکریه، نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می شویم و بازار شب عید را پیش رو داریم، گفت: اصناف در سال جاری خسارت های زیادی متحمل شده اند و برگزاری نمایشگاه بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمد شکریه افزود: در راستای بازار شب عید یکبار دیگر بحث برگزاری نمایشگاهها با رعایت پروتکل های بهداشتی مطرح شد، اما در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی اصناف و تعطیلی های مکرر صنوف از اسفند سال گذشته تا کنون استقبال چندانی برای برگزاری نمایشگاههای بهاره از سوی اتاق های اصناف نخواهد شد و امیدوار هستیم دولت نیز شرایط رکود بازار و خسارت های وارده به اصناف را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه اصناف به لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند، تصریح کرد: بازاریان کشور از اسفندماه سال گذشته به جهت بیماری کرونا بسیار متضرر شدند و طرح هایی هم که از سوی دولت ارائه شد پاسخگوی نیاز و رفع خسارات وارده به اصناف نبود.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: امیدوار هستیم که در این برهه با تثبیت نرخ ارز، بازار به آرامش برسد و زمانی که نرخ ارز ثابت باشد، میزان عرضه و تقاضا متوازن خواهد شد و بازار خودش را پیدا می‌کند و اقتصاد پایدار را شاهد خواهیم بود، ولی در شرایط کنونی و رکود بازار نمیتوان انتظار داشت که تمام مطالبات اقتصادی اصناف برآورده شود.

وی با تاکید بر اینکه آسیب هایی که از کرونا و پسا کرونا به اصناف وارد شد، آسیب های جدی است، افزود: این آسیب ها و خسارت های وارده از کرونا تنها محدود به کشور ما نیست و همه کشورها با این مشکل روبه رو هستند، که دولت بایستی تدابیر مناسبی برای احیاء بخش اقتصادی کشور در نظر بگیرد و امیدوار هستیم با توجه به روزهای پایانی سال تمامی شهرهای کشور به وضعیت سفید برسند تا دیگر شاهد حوادث غمبار کرونا نباشیم.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: در حال حاضر به دلیل وجود کرونا حجم سفارشات کسبه برای بازار شب عید نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر است که این مساله هم به دلیل وجود کرونا و کاهش خرید های نوروزی و هم به دلیل افزایش قیمت کالاها بوده که افت سفارشات اصناف را شاهد هستیم.

وی با اشاره به کاهش تقاضا در روزهای پایانی سال تاکید کرد: اگر میزان شیوع کرونا باز در روزهای پایانی سال صعودی باشد و اوج بگیرد قطعا میزان خریدها کاهش خواهد یافت و اصناف امسال نیز همانند سال گذشته کسب وکار خوبی را نخواهند داشت و امیدوارهستیم دولت برای سال جاری طرح و برنامه مناسبی را برای جبران خسارت اصناف مدنظر داشته باشد.

کد خبر: ۶۴٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha