۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کمبودی در عرضه میوه نداریم
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران:

کمبودی در عرضه میوه نداریم

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم از کاهش قیمت موز خبر داد و گفت: با توجه به انحصار در واردات، قیمت هر کیلو موز به ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود که این نرخ قابل قبول نبود اما با ترخیص سه هزار تن موز از بندر، قیمت آن به ۳۰ هزار تومان رسید.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: هفته گذشته یک کشتی ۳ هزار تنی وارد بندر شد که با ترخیص موزهای وارداتی، قیمت هر کیلو موز با کاهش ۷ هزار تومانی به ۲۹ تا ۳۰ مرکزی رسید.

وی مشکلات در ثبت سفارش را از علل گرانی قیمت موز در بازار اعلام کرد و افزود: با ورود مجدد موز قیمت باز هم کاهش خواهد یافت چرا که نرخ فعلی مورد قبول اتحادیه نیست.

دارایی نژاد ادامه داد: از زمانیکه موز وارد میشود تا تخلیه و رنگ آوری شود، زمان نیاز دارد، اما اتحادیه به طور مداوم بررسی و نظارت میکند تا بتواند با افزایش عرضه، قیمت موز را به نرخ قبل بازگرداند.

رئیس اتحادیه بارفروشان از فراوانی عرضه هندوانه خبر داد و گفت: بنابر پیش بینیهای قبلی، عرضه هندوانه بعد از شب یلدا هم با قیمت مناسب همچنان در حال انجام است که مردم میتوانند برای سرماخوردگی از این محصول به جای لیموشیرین استفاده کنند چرا که خواص این میوه بسیار فراوان است که اگر پزشکان آن را عنوان کنند، مردم از آن استقبال فراوانی خواهند داشت ...

وی از آرامش بازار صیفی خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت انواع صیفی همچون پیاز، کدو، بادمجان، سیب زمینی و گوجه فرنگی نسبت به هفتههای قبلی تفاوتی نداشته است.

دارایی نژاد در پایان با اشاره به اینکه نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نداریم، تصریح کرد: گرچه برای ایجاد ارزآوری و افزایش درآمد کشاورزان صادرات محصول به بازارهای هدف باید انجام شود، اما امسال به علت فراوانی بار نیازی به ذخیره سازی نداریم چرا که قیمت در ایام پایانی سال به علت افزایش عرضه نوسان چندانی نخواهد داشت.

کد خبر: ۶۴٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha