۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
سند راهبردی توسعه مبلمان‎ منبت شهر جهانی ملایر تهیه شد
در راستای ارتقاء شاخص ‎های گردشگرپذیری؛

سند راهبردی توسعه مبلمان‎ منبت شهر جهانی ملایر تهیه شد

همدان - جلیلی، رئیس میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی ملایر از تهیه سند راهبردی چهارساله توسعه مبلمان ‎منبت ملایر در راستای ارتقاء شاخص‎ های گردشگرپذیری این منطقه خبر داد.

ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فرارسیدن اولین سالروز ثبت ملایر به عنوان شهرجهانی مبلمان‎ منبت در شورای‎جهانی صنایع‎دستی، گفت: اخذ مجوز هنرستان چوب توسط دانشگاه آزاد، جانمایی و نصب کتیبه شهرجهانی مبلمان، تهیه سند راهبردی چهارساله توسعه مبلمان‎منبت ملایر توسط شهرداری، توسعه ۲۰ هکتاری شهرک خوشه مبلمان و امضای توافق نامه تسهیلات فروش مبلمان با بانک کشاورزی از فعالیت‎‌های ستاد ارتقاء شاخص‎های شهرجهانی ملایر در یکسال گذشته است.

رئیس میراث‎ فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی ملایر گفت: ملایر از موفق‎ترین شهرهای ملی و جهانی بوده که حرکت مستمر و رو به پیشرفتی داشته و پس از یک سال از جهانی شدن موضوع فعالانه در حال پیگیری برنامه ها است.

وی گفت: جهانی شدن ملایر نقطه شروع مجددی است تا این هنر را با رونق بیشتری معرفی کرده و در مقیاس جهانی خاستگاه این هنر شویم.

جلیلی اظهار کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا شرایط را برای فروش محصولات تولیدی کمی دشوار کرد و قیمت مواد اولیه این هنر صنعت تا حدود سه برابر افزایش یافت، اما کرونا مانعی برای فعالان مبلمان منبت ملایر نشد و فعالان تلاش خود را برای طراحی سایت فروش مجازی صرف کردند و سایت «ملایر آگِر» طراحی شده و در آستانه راه‌اندازی قرار دارد.

رئیس میراث‎فرهنگی،گردشگری و صنایع‎دستی ملایر یادآور شد: خانواده هنرصنعت مبلمان منبت شهرستان ملایر بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت و حدود ۹ هزار استادکار با بیش از پنج هزار کارگاه فعال دارد.

کد خبر: ۶۴٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha