۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
بازارهای صادراتی از دست بنگاههای کوچک و متوسط ایران خارج می شود
در گفتگو با بازار عنوان شد

بازارهای صادراتی از دست بنگاههای کوچک و متوسط ایران خارج می شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: رسیدن ویروس کرونا به ایران و بسته شدن مرز کشورها به روی ما موجب شد تا بازارهای صادراتی از دست بنگاههای کوچک و متوسط خارج شود.

مجیدرضا حریری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شیوع کرونا در ایران شوک بزرگی را برای اقتصاد کشور و فعالان آن ایجاد کرد بنابراین در چنین شرایطی نمی توان برآورد دقیقی از میزان خسارت کرونا به اقتصاد ایران ارزیابی کرد.

وی درباره تاثیر بسته شدن مرز کشورهای همسایه به روی ایران افزود: بیشترین تبعات این پدیده شامل حال بنگاههای کوچک و متوسط می شود زیرا عمده کالاهای صادراتی این شرکتها اقلام مصرفی است که به بازار افغانستان و عراق صادر می شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکتهای خرد و متوسط آسیب پذیرتر هستند بنابراین اعمال محدودیت در صادرات کالا می تواند میزان ضرر و زیان این شرکتها را به حداکثر برساند.

حریری ادامه داد: بدون تردید بازار صادراتی عراق و افغانستان از دست ایرانیان خارج شده و ترکیه این بازارهای هدف را در اختیار خواهد گرفت.

شرایط اقتصادی ایران یک ماه دیگر عادی می شود

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی ها شرایط اقتصادی چین وسایر کشورها تا یک ماه آینده به روال عادی بازمی گردد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در صورت عادی شدن شرایط اقتصادی در جهان، شرکتهای بزرگ ایرانی که توان رقابتی بالایی دارند و صادرکننده محصولات پتروشیمی، فولاد، سنگ آهن و ... هستند با افزایش صادرات می توانند عقب ماندگی یک ماه اخیر را جبران کنند.

وی افزود: با توجه به تقاضا برای محصولات خام و مواد اولیه ایران، شرکتهای صادراتی کشور می توانند از سختی های این دوره با افزایش تولید عبور کنند.

کد خبر: ۶٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha