۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
پروانه اشتغال ۷۵۰ نفر از اتباع خارجی در قشم تمدید شد
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم:

پروانه اشتغال ۷۵۰ نفر از اتباع خارجی در قشم تمدید شد

بندرعباس- مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد یک‌هزار و ۷۲ نفر از اتباع خارجی در قشم از خدمات این اداره بهره‌مند شده‌اند که ۷۲ درصد از آنان شامل ۷۵۰ نفر، پروانه اشتغال خود را تمدید کردند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، سلیمان رنجبری ضمن اعلام این مطلب که پروانه اشتغال ۷۵۰ نفر از اتباع خارجی در قشم تمدید شد، افزود: ۲۳ پروانه اشتغال اتباع خارجه باطل و مابقی از سایر خدمات استفاده کردند.

وی از کاهش ۹۸ درصدی روادید موقت خبرداد و تصریح کرد: در سال ۹۸ تعداد ۱۷۵ نفر از این مجوز استفاده کرده اند که این رقم از ابتدای امسال تاکنون به ۳ نفر کاهش یافته است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال نیز ۵۰۰ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم شناسایی و به کشور خود بازگردانده شدند.

وی افزود: این اقدام توسط کارگروهی متشکل از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان قشم با شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز، نسبت به اخراج این افراد براساس قانون اقدام کردند.

رنجبری با بیان اینکه داشتن کارت فعالیت لازمه حضور و اشتغال اتباع بیگانه در قشم است، ادامه داد: این کارگروه با هدف جلوگیری از حضور اتباع خارجی غیرمجاز در قشم، هفته‌ای ۲ بار از کارگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: بکارگیری افراد غیرمجاز خارجی در کارگاه‌ها و شرکت‌ها بر اساس قانون مشمول پرداخت جریمه می‌شود که این رقم امسال برای اولین بار سه میلیون و ۵۰ هزار ریال است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: جریمه بکارگیری افراد خارجی غیرمجاز برای بار دوم ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است و متخلفان برای تکرار این عمل در سومین بار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

۸۸۱ تقاضای دریافت بیمه بیکاری بررسی شد
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۱ تقاضای دریافت بیمه بیکاری بررسی شد و بیش از ۹۰ درصد از متقاضیان حقوق خود را دریافت کردند.

رنجبری افزود: از این تعداد ۵۰۰ نفر در سامانه دولت و برای بیماری کرونا و ۳۸۱ نفر در مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضای خود را به ثبت رساندند و هم اکنون ۱۵۰ نفر ماهیانه بیمه بیکاری خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا در صنایع گردشگری ثبت شد.

 مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ۱۰ درصد باقی‌مانده از تعداد ثبت نام کنندگان در سایت برای برقراری بیمه بیکاری به دلایل شخصی مانند مشکل در حساب بانکی و نقص در پرونده تاکنون از این خدمت بی بهره مانده‌اند که به محض رفع مشکل، مبلغ‌های تعیین شده به حساب ایشان واریز می‌شود

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۲۷۹ فقره شکایت کارگران از کارفرمایان دریافت شد که ۱۲۲ مورد منجر به صدور رای و مابقی به صلح و سازش انجامید.

رنجبری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز سه هزار و ۲۷۰ مکاتبه اداری انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری دارد.

کد خبر: ۶۴٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha