۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
جریمه ۳۰ میلیون دلاری شرکت خودروسازی دایملر از سوی آمریکا

جریمه ۳۰ میلیون دلاری شرکت خودروسازی دایملر از سوی آمریکا

آمریکا، شرکت خودروسازی دایملر را ۳۰ میلیون دلار به دلیل تاخیر در فراخوان کامیون‌ها جریمه مدنی کرد.  

بازار؛ گروه خودرو: واحد کامیون های دایملر AG در آمریکای شمالی روز پنجشنبه با ۳۰ میلیون دلار جریمه مدنی ایالات متحده موافقت کرد تا تحقیق در مورد فراخوان های تأخیر را حل کند، این برای دومین بار از اواخر سال ۲۰۱۹ است که خودروساز آلمانی موافقت می کند تا تحقیقاتی را توسط ناظران ایمنی خودرو آمریکا انجام دهد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) اعلام کرد که شرکت کامیون سازی دایملر در آمریکای شمالی پس از افتتاح کاوش گری آوریل ۲۰۱۸ نتوانسته است مطابق الزامات از پیش تعیین شده نسبت به فراخوان ۴۶۴ هزار دستگاه وسیله نقلیه اقدام کند.

به عنوان بخشی از این توافق، دایملر کامیون ها توافق کردند که یک برنامه پیشرفته تجزیه و تحلیل داده را توسعه دهند تا توانایی خود را در کشف و بررسی نقص های احتمالی ایمنی به عنوان بخشی از یک رضایت نامه دو ساله که می تواند توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها برای یک سال دیگر تمدید شود، افزایش دهد.

شرکت کامیون سازی دایملر باید ۱۰ میلیون دلار از قبل پرداخت کند و ۵ میلیون دلار دیگر نیز برای پروژه های افزایش ایمنی هزینه کند. این قرارداد شامل ۱۵ میلیون دلار جریمه به تعویق افتاده است که در صورت عدم رعایت دستورات رضایت دایملر، قابل پرداخت است.

شرکت کامیون سازی دایملر اعلام کرده که این کار بر روی «ساخت وسایل نقلیه تجاری ایمن، کارآمد و قابل اعتماد متمرکز شده است؛ در این حالت، هیچ تصادف یا جراحت شناخته شده ای در ارتباط با فراخوان های داوطلبانه وجود ندارد. در ادامه این شرکت اعلام کرده است که ما از فرصت مختصر برای حل این موضوع قدردانی می کنیم.

شرکت کامیون سازی دایملر در ادامه توافق کرد که به عنوان بخشی از این توافق حداقل ماهانه با اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها جلساتی را برای حل مشکلات برگزار کند.

جیمز اونز، معاون مدیر اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در این باره گفت: «این بسیار مهم است که تولیدکنندگان فوریت مسئولیت های فراخوان ایمنی خود را به درستی تشخیص دهند و اطلاعات به موقع و صریح را در مورد کلیه موارد ایمنی به آژانس ارائه دهند.»

گفتنی است در دسامبر ۲۰۱۹، واحد دایملر مرسدس بنز ایالات متحده پس از اعلام فراخوان خودروهای آمریکایی پس از اعلام اینکه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها در برخی از فراخوان ها به موقع به مالکان اطلاع نداد و در تاریخ از پیش تعیین شده به موقع شروع به کار نکرد از همین رو ۲۰ میلیون دلار جریمه مدنی شد که به دلیل پذیرش کم کاری با این جریمه موافقت کرد.

کد خبر: ۶۴٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha