۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
آمریکا و چین هدف جدید خودروسازان ژاپنی قرار گرفتند
نیسان به دنبال کاهش حضور در اروپا

آمریکا و چین هدف جدید خودروسازان ژاپنی قرار گرفتند

نیسان موتور در حال برنامه ریزی جدی برای کاهش حضور خود در اروپا است، این خودروساز ژاپنی تمرکز فعالیت‌های خود را از اروپا به چین، آمریکا و ژاپن تغییر داده است.

بازار؛ گروه خودرو: نیسان موتور در حال برنامه ریزی جدی برای کاهش حضور خود در اروپا است. این خودروساز ژاپنی فروش محصولات خود را در این قاره به رنو، شریک تجاری خود واگذار می‌کند.

نیسان این موضوع را به عنوان یک برنامه چرخش جهانی ذکر کرده که روند توسعه سریع این خودروساز را که براساس برنامه مدیرعامل سابق یعنی کارلوس گون بوده، تغییر و معکوس کند.

نیسان قصد دارد، عرضه محصولات خود در ۳۰ کشور اروپای شرقی را قطع کند. از سویی به دنبال تعطیلی کارخانه خود در اسپانیا و تبدیل آن به یک انبار برای عرضه محصولاتش است. این خودروساز ژاپنی تمرکز فعالیت‌های خود را از اروپا به چین، آمریکا و ژاپن تغییر داده است.

انتظار می‌رود که نیسان ضرر عملیاتی ۳۴۰ میلیارد ینی معادل ۳.۲۵ میلیارد دلار در سال میلادی گذشته را ثبت کند. بنابراین برای کاهش ضرر عملیاتی تا سه سال آینده به ۳۰۰ میلیارد این برنامه ها را انجام می دهد.

نیسان در سال ۲۰۱۸ با شرکت رنو و میتسوبیشی اتحاد سه جانبه ایجاد کرد، مدیرعامل وقت نیسان یا همان کارلوس گون است که به دلیل اتهام مالی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و از توسعه برنامه‌هایش بازماند.

کد خبر: ۶۴٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha