۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
صادرات صنایع دستی منطقه آزاد اروند به کشورهای خارجی
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد

صادرات صنایع دستی منطقه آزاد اروند به کشورهای خارجی

آبادان- طمیمیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی این منطقه به کشورهای خارجی خبر داد.

قدرت الله طمیمیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: موضوع صنایع دستی همواره جزو اهداف کلان سازمان منطقه آزاد اروند بوده است.

وی افزود: طی روزهای اخیر برای اولین بار دوره آموزش «شیوه تدریس صنایع دستی و هنری» برای همه فعالان صنایع دستی در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنان خود با اشاره به علاقمندی روس‌ها به صنایع دستی ایران، عنوان کرد: شهریور سال جاری طی تفاهمنامه‌ای با انجمن دوستی ایران و روسیه مقرر شد این انجمن، بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی منطقه آزاد اروند را در کشور روسیه انجام دهد.

طمیمیان تاکید کرد: به طور حتم صادرات صنایع دستی ضمن افزایش اشتغال باعث ارزآوری نیز خواهد شد و بر همین پایه و اساس به دنبال اجرای طرح‌های مطالعاتی برای بررسی بازارهای سایر کشورهای خارجی هستیم.

اهدای فضای رایگان نمایشگاهی به فعالان صنایع دستی
وی با اشاره به ضرورت معرفی گسترده صنایع دستی منطقه آزاد اروند به گردشگران، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند فاز اول در هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره و در واقع هتل‌هایی که بیشترین گردشگر را پذیرا هستند ویترین‌هایی را طراحی و نصب می‌کند تا فعالان صنایع دستی کالا را همراه با برند خود در هتل معرفی کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: در سال اول این ویترین‌ها به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و در سال دوم چنانچه به سطح ایده آل رسید، هتل هزینه بسیار کمی را از متقاضیان اخذ خواهد کرد.

طمیمیان با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در دستگاه‌های منطقه، توضیح داد: در سالن ورودی اصلی سازمان منطقه آزاد اروند و ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان ویترین‌هایی در سطح نمایشگاه دائمی صنایع دستی نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مکاتباتی با شهرک صنعتی خرمشهر و همچنین فرمانداری‌های آبادان و خرمشهر انجام شده تا دستگاه‌های اجرایی زیر نظر فرمانداری‌ها نیز این طرح مهم را اجرا کنند.

کد خبر: ۶۴٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha