۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
تولید دستگاهی برای مقابله با کرونا ویروس توسط یک شرکت دانش بنیان
رئیس پارک علم و فناوری مازندران مطرح کرد:

تولید دستگاهی برای مقابله با کرونا ویروس توسط یک شرکت دانش بنیان

نوشهر - رئیس پارک علم و فناوری مازندران از موفقیت اولیه یک شرکت دانش بنیان مستقر در استان برای مقابله با کرونا ویروس خبر داد و گفت:دستگاهی برای از بین بردن ویروس تولید شده است.

علی معتمدزادگان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به موفقیت اولیه شرکت مدار گستر فناور چالوس مستقر در مرکز رشد نوشهر در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: این شرکت موفق به ساخت دستگاهی به نام اکوسونا و اکواستریل شده که با استفاده از ژنراتورهای تولیدکننده اکسیژن فعال می شود.

وی با اظهار اینکه این دستگاه در نابودی عامل ویروسی به ویژه کرونا خاصیت خوبی دارد، بیان کرد: سیستم اکسیژن فعال یکی از قوی ترین سیستم های ضدعفونی کننده در جهان بوده که بروی تمام آلودگی ها تاثیر دارد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه با شیوع بیماری ویروسی کرونا می توان از این دستگاه در اتاق های ایزوله و قرنطینه بیمارستان ها بهره برد، افزود: شرکت مدارگستر فناور چالوس حدود دو سال در حوزه ساخت این دستگاه‌هایی که کاربردی بیمارستانی دارند، فعالیت می کند.

معتمدزادگان یادآور شد: این سیستم ویروس های کرونا، قارچ ها و باکتری های قوی، میکروارگانسیمی و شیمیایی را از بین می برد.

به گزارش بازار، کرونا ویروس تاکنون منجر به مرگ یک نفر در مازندران شد و شش نفر مشکوک به این بیماری نیز در استان شناسایی شده است.

کد خبر: ۶٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha