۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
سالانه ۱۵۰ هزار تن انگور در زنجان تولید می شود/ ظرفیت ۴۰ هزار تنی واحدهای فرآوری کشمش
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

سالانه ۱۵۰ هزار تن انگور در زنجان تولید می شود/ ظرفیت ۴۰ هزار تنی واحدهای فرآوری کشمش

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن انگور دراستان زنجان تولید می شود که از این میزان ۳۰ درصد به صورت تازه خوری است. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۶ هزارهکتار باغ انگور در استان زنجان وجود دارد گفت: بیشترین باغات انگور مربوط به شهرستانهای ابهر و خرمدره است. 

وی با بیان اینکه سالانه ۱۵۰ هزار تن انگور دراستان زنجان تولید می شود اظهار کرد: از این میزان ۳۰ درصد به صورت تازه خوری  است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در سال به طور متوسط ۳۰ هزار تن کشمش در استان زنجان تولید می شود گفت: امسال سرما زدگی نداشتیم و تولید بسیار خوب بود. 

تاراسی  با بیان اینکه فعالیت واحدهای فرآوری کشمش در استان خوب است تاکید کرد: واحدهای فرآوری کشمش دراستان ظرفیت ۴۰ هزار تنی دارند.

وی با بیان اینکه درراستای حمایت دولت از صادر کنندگان و واحدهای فرآوری انگور تسهیلات ۱۰ درصدی پرداخت می کند ابراز داشت: با پرداخت این تسهیلات درصدد این هستیم تا صادرات کشمش در استان افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تولید محصول انگور سه بخش مهم تولید، فرآوری و پیش فرآوری فعالیت دارد گفت: چهار کارخانه فعال فرآوری کشمش در استان فعال است. 

تاراسی تصریح کرد: استان در بحث صادرات کشمش عملکرد بسیار خوبی دارد.

کد خبر: ۶۴٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha