۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
زنجان جزو ۹ استان برتر در زمینه تولید گردو است
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

زنجان جزو ۹ استان برتر در زمینه تولید گردو است

زنجان- حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت:استان جزو ۹ استان برتر در زمینه تولید گردو است و شهرستان خرم‌دره به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب یکی از قطب‌های اصلی تولید تولید این محصول است.

روح الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان زنجان جزو ۹ استان برتر در زمینه تولید گردو است، گفت: شهرستان خرم‌دره به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز یکی از قطب‌های اصلی تولید این محصول پرخاصیت در استان است.

وی اظهار کرد: جشنواره گردو در شهرستان خرم‌دره و نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و کشاورزی این شهرستان به مدت سه روز در جاده توریستی و گردشگری سوکهریز برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: این جشنواره همراه با عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک، صنایع دستی، غذاهای محلی و اجرای موسیقی محلی، برنامه‌های طنز، مسابقات ورزشی و بازی‌های محلی همراه بود.

حسنی تاکید کرد: گردوی خرم‌دره از لحاظ کیفیت یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین گردوهای استان است.

وی افزود: علاوه بر اراضی کشاورزی منطقه که در آنها گردو تولید می‌شود بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار در شهرستان خرم‌دره و در مجموعه کشت و صنعت قرار دارد که با به بار نشستن درختان در این مجموعه ۱۰۰۰ تن به ظرفیت تولید گردوی کشور افزوده می‌شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha